Keresés ebben a blogban

2012. március 20., kedd

Jézus az Élet Kenyere - Lájkolod?

 A Mai Igét olvastam, ami a János 6-ra utalt. Gondoltam végigolvasom az egész fejezetet, mert meg akartam érteni azt a helyzetet, amiben Jézus és az a sok ember volt aktuálisan. Jó hosszú - 71 vers, és sok nehezen érthető dolog van benne.
Kezdem ott, hogy az 5. versben Jézus kérdezi Fülöpöt, hogy honnan vásároljanak kenyeret a sok-sok embernek, akik mentek hozzá. Ez már magában elég furcsa, hogy próbára akarta tenni. Miért???
Ami még megragadta a figyelmemet, az az, hogy Jézus egyértelműen közli, hogy az fog hozzá menni, akit az Atya neki ad/ elpecsétel. (37, 45 vers)
Aztán pedig az is érdekes, ahogy saját magát ételnek és italnak mondja, és ki is jelenti, ha nem esszük a húsát, nem isszuk a vérét, nem mehetünk az Atyához. Annyira nem is csodálkozom, hogy a népek kiakadtak. Még a követői közül is néhányan is azt mondták, hogy ez tényleg kemény beszéd, ki fogadhatja ezt el, ki értheti ezt meg?
Jézus pedig rákérdezett, hogy ha ezen fennakadtak/megbotránkoztak/csapdába-tőrbe estek, mi lesz velük később, amikor Ő a mennybe megy?
És a vége felé:
Ján 6:66  Ettől fogva sokan visszavonultak az ő tanítványai közül és nem járnak többé vele.
És a 12-ből egyet kifejezetten Sátánnak nevezi.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...