Keresés ebben a blogban

2011. február 10., csütörtök

Szavak

 Soha nem szabad megnyugodnunk abban, ha egy kifejezés valódi jelentésével  nem vagyunk tisztában!
Annyi olyan alkalom volt megtérésem óta, amikor elkezdtem olvasni a Bibliát, hogy nem értettem valamit, és fogtam a lexikont, és utánajártam mit is jelent egy szó valójában. Erre nagyon sok lehetőség nyílik az új számítógépes programok segítségével, de ha valakinek nincs ilyen lehetősége, akkor elég egy szótár, illetve lexikon is.
 Azóta is mindig rácsodálkozok egy-egy szó gazdag tartalmára..
Már régóta fájt a fogam egy ilyen programra, ami több nyelven képes összehasonlítani egy-egy szakaszt, és nagyon tetszik, hogy van benne görög szótár, ami annyit tesz, hogy az egeret a kivesézni kívánt szó fölé tartom, és egyből megmutatja a szó magyarázatát. Ebből már mutattam is valamit az Egyház=? című bejegyzésben.
Ma reggel azon az egyszerűnek tűnő szón gondolkodtam el, mit is jelent valójában az, hogy Jézust röviden ,,Úr"-nak szoktuk nevezni. Ugyanis talán nehéz felfogni, de ez áll az Igében: Senki sem mondhatja ,,Úr"-nak Jézust , csakis a Szent Szellem által. (1Kor 12:3)
 Tehát az úr jelentése görögben: κύριος  (küriosz)
1) valamin uralkodó, hatalommal rendelkező, valamire jogosult
2) legtöbb, legnagyobb
3) uralkodó, (római) császár
4) tulajdonos, gazda
5) Úr (Isten; Jézus)
Micsoda tartalom, egy ilyen egyszerű szóban. Annyira gazdag értelmet nyer ilyenkor számomra egy-egy ilyen kifejezés. És ami fontos még: megóv minket a vallásos beidegződésektől, amiknek - lássuk be - nem sok haszna van, hanem rávilágít a mély mondanivalóra.
Róm 11:33  Ó Isten gazdagságának, bölcsességének és tudományának mélysége! Mely igen kikutathatatlanok az ő ítéletei s kinyomozhatatlanok az ő útjai!
Ha bármelyik szóra kíváncsi vagy a Bibliában, kérlek jelezd nekem, és ha tudok, segítek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...