Keresés ebben a blogban

2011. február 16., szerda

Hangafa


Jeremiás próféta könyve 17 : 5-10 Ezt mondja az Úr: Átkozott az a férfi, aki emberben bízik és testbe helyezi erejét, az Úrtól pedig eltávozott az ő szíve! Mert olyanná lesz, mint a hangafa a pusztában, és nem látja, hogy jó következik, hanem szárazságban lakik a sivatagban, a sovány és lakhatatlan földön. Áldott az a férfi (és nő), aki az Úrban bízik, és akinek bizodalma az Úr; Mert olyanná lesz, mint a víz mellé ültetett fa, amely a folyó felé bocsátja gyökereit, és nem fél, ha hőség következik, és a levele zöld marad; és a száraz esztendőben nem retteg, sem a gyümölcsözéstől meg nem szűnik. Csalárdabb a szív mindennél, és gonosz az; kicsoda ismerhetné azt? Én, az Úr vagyok az, aki a szívet fürkészem és a veséket vizsgálom, hogy megfizessek kinek-kinek az ő útjai szerint és cselekedeteinek gyümölcse szerint.

Jer 48 : 6-7 Fussatok, mentsétek meg lelketeket, és legyetek mint a hangafa a pusztában! Mivelhogy a te bizodalmad marháidban és kincseidben volt, te is bevétetel, és Kámós fogságra megy papjaival, fejedelmeivel együtt.
Ezen a két helyen szerepel a hangafa a Bibliában. Mindkét helyen az önmagában bízó embert jelenít meg.
Nagyon örülök, amikor olyan visszajelzést kapok a környezetemtől, hogy megöntözött kertnek látnak. Tegnap akivel beszélgettem egyszerűen megkérdezte tőlem, hogy szoktam-e én egyáltalán rosszkedvű lenni? Hát hogyne fordulna velem is elő, de ilyenkor megkérem az Urat öntözzön meg, mert kiszáradtam. Így bocsátom én a hőségben a folyó felé a gyökereimet.

Jer 9:23-24  Ezt mondja az Úr: Ne dicsekedjék a bölcs az ő bölcsességével, az erős se dicsekedjék az erejével, a gazdag se dicsekedjék gazdagságával; Hanem azzal dicsekedjék, aki dicsekedik, hogy értelmes és ismer engem, hogy én vagyok az Úr, aki kegyelmet, ítéletet és igazságot gyakorlok e földön; mert ezekben telik kedvem, azt mondja az Úr.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon Örülök,hogy van netem itthon,és,hogy ki kereshetem azokat a dolgokat innét amit nem értek,és nem tudok.Ez az oldal is pont ilyen ami nekem kellett!További sok sikert a munkádhoz!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Neked pedig jó böngészést! :)
      Judit

      Törlés

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...