Keresés ebben a blogban

2011. február 1., kedd

Mi a megtérés, és kinek van-e szüksége rá?

Keresztények között is megoszlanak a vélemények ebben a kérdésben. Van, aki szerint nincs szüksége rá annak, aki már egyszer megtért, mások szerint naponta is elkel.
Sokszor fordul elő ez a kifejezés mind az ó-, mind az újszövetségben.
A görög szövegben így néz ki:
μετάνοια  (metanoia) - gondolkodásmód megváltoztatása; megtérés
Máshol: μετανοέω  (metanoeó)
1) megváltoztatja a szándékát, meggondolja magát
2) megbán

 Én ehhez hozzátenném: megfordulás, vagyis ha rájöttem rossz útra léptem, ezért megfordulok. Kell, hogy hajlandóságunk legyen megfordulni, ha felismertük rossz útra tértünk. Sőt biztos vagyok benne, hogy szükséges is a lépéseinket napról-napra ahhoz igazítanunk, akit követünk.

5Móz 4:27-31  És az Úr szétszór titeket a népek közé, és szám szerint kevesen maradtok meg a népek között, akik közé visz titeket az Úr.  És szolgáltok ott emberi kéz által csinált isteneknek: fának és kőnek, amelyek nem látnak, nem is hallanak, nem is esznek, nem is szagolnak.  De ha onnan keresed meg az Urat, a te Istenedet, akkor is megtalálod, hogyha teljes szívedből és teljes lelkedből keresed őt.  Mikor nyomorúságban leéndesz, és utólérnek téged mindezek az utolsó időkben, és megtérsz az Úrhoz, a te Istenedhez, és hallgatsz az ő szavára:  (Mert irgalmas Isten az Úr, a te Istened), nem hágy el téged, sem el nem veszít, sem el nem felejtkezik a te atyáidnak szövetségéről, amely felől megesküdt nékik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...