Keresés ebben a blogban

2012. január 25., szerda

A gazdag ifjúról

 Ez a sztori régóta kiveri nálam a biztosítékot, de most az egész vett egy érdekes fordulatot. Egyszerűen azon gondolkoztam el, hogy ez a fiatalember jó esélyekkel indult Jézusnál, mégis volt,  amivel nem tudott mit kezdeni: Ragaszkodott valamihez, amitől nem kaphatta meg a teljes szabadságát. Mégpedig abból gondolom, hogy ez a probléma, amit utána kérdeztek a tanítványok Jézustól:
Ki üdvözülhet akkor?
Máté 19:16-22  És ímé hozzá jövén egy ember, monda néki: Jó mester, mi jót cselekedjem, hogy örök életet nyerjek? Ő pedig monda néki: Miért mondasz engem jónak? Senki sem jó, csak egy, az Isten. Ha pedig be akarsz menni az életre, tartsd meg a parancsolatokat. Monda néki: Melyeket? Jézus pedig monda: Ezeket: Ne ölj; ne paráználkodjál; ne lopj; hamis tanubizonyságot ne tégy; Tiszteld atyádat és anyádat; és: Szeresd felebarátodat, mint temagadat. Monda néki az ifjú: Mindezeket megtartottam ifjúságomtól fogva; mi fogyatkozás van még bennem?  Monda néki Jézus: Ha tökéletes akarsz lenni, eredj, add el vagyonodat, és oszd ki a szegényeknek; és kincsed lesz mennyben; és jer és kövess engem. Az ifjú pedig e beszédet hallván, elméne megszomorodva; mert sok jószága vala....

Máté 19:25-26  A tanítványok pedig ezeket hallván, felettébb álmélkodnak vala, mondván: Kicsoda üdvözülhet tehát?  Jézus pedig rájuk tekintvén, monda nékik: Embereknél ez lehetetlen, de Istennél minden lehetséges.
Talán ha igaz, akkor ez az ellentmondás feloldja a mostani állandó frusztrációmat: Nem tudok megfelelni.

fogyatkozás: ̔στερέω  (hüsztereó)
1) elmarad vki/vmi mögött; alatta áll, alacsonyabb rendű
2) passzív alak: nélkülöz, hiányt szenved, szükségben van, tönkremegy

Etimológia:  ὕστερος  (hüszterosz)
-ból
- későbbi; legutolsó    

1 megjegyzés:

  1. Judit!Élveztem a megosztást a gazdag ifjúról. Köszönöm!
    Azért nekem hosszabb távra szóló gondolataim vannak ezzel a fiatalemberrel kapcsolatban.
    1.) Tetszik az őszintesége. Nem játszotta meg magát. Nem erőltette magára a terhet, amit magától nem lett volna képes hordozni. Vagyis tisztában volt önmagával az indítékaival.
    2.) Nincs még vége az életének. Most Ő kereste meg Jézust. Majd eljön az idő, amikor Jézus fogja megkeresni őt.
    3.) Jézus lehetetlent kért tőle, mert vsz. nem lett volna képes fel fogni, s még kevésbé fért volna bele a buzgó tökéletes kockafejébe, hogy Istennek nem kell sőt nem is lehet megfelelni, mivelhogy csak egyetlen megoldás van: "Akié a Fiú, azé az Élet, akiben nincs meg az Isten Fia, az élet sincs meg abban. (1. János 5: .megfelelni,
    Szeretettel,
    Lona

    VálaszTörlés

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...