Keresés ebben a blogban

2020. június 12., péntek

Kígyómarás

Az érckígyó története jutott eszembe az Ószövetségben. Kísértetiesen hasonló a mostani idézőjelben vett kígyómaráshoz. Akkor is és most is egy ellenszer volt rá, felnézni Jézusra, felnézni az érckígyóra.
A bibliai nevek és fogalmak szerint: Érckígyó
Vörösréz-kígyó, melyet Mózes a pusztában készített. Amikor az izráelitákat a mérges kígyók megmarták, ha rátekintettek az érckígyóra, életben maradtak (4Móz 21,4–9). Jelképe a kereszten függő Krisztusnak, Aki megment bennünket a bűn halálos következményétől (Jn 3,14–16).
Ez pedig nekem valódi meglepi volt: Héberben a tüzes kígyó: שָׂרָף‬ (śáráp̄)

1) mérgeskígyó-fajta
2) szeráf, angyali rend tagja Isten közvetlen környezetében, hatszárnyú angyal





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...