Keresés ebben a blogban

2018. június 3., vasárnap

Jelenések könyve

 Ez a reggel is olyan, mint néha, mikor eszméletlenül bekávézom, ráadásul a kávé mellett eszméletlenül inspirál a Biblia. 
Egyszerre állok neki szekrényt pakolni, takarítani, kutyát sétáltatni, blogot írni és tanulmányt írni. Jelenések könyvét tanulmányozom, ezt két vizsgám is indokolja. 
A „Kicsoda Jézus” témakört bővítendő összeírtam ezt a kis tanulmányt, amiben arra figyeltem fel, hogy Jézus a hét gyülekezetnek szóló üzenetében másképp és másképp mutatkozik be. Eleve így kezdi a bemutatkozást Jánosnak:
„Ne félj! Én vagyok az Első és az Utolsó, én vagyok az Örökké Élő. Halott voltam, de nézd, élek örökké, és kezemben vannak a Halál és a Hádész kulcsai. Ezért írd le, amit látsz: amik most vannak és amik majd ezután fognak megtörténni! A jobb kezemben levő hét csillag és a hét arany olajmécs-tartó titka pedig ez: a hét csillag a hét helyi gyülekezet angyala, a hét olajmécs-tartó pedig maga a hét helyi gyülekezet.”
 Aztán gyülekezetenként bontva így folytatja...-nak írd meg, ezt üzeni az , aki...
Tehát akkor kicsit rendszerezve így mutatkozott be:
  1. Efézusban: Aki jobb kezében tartja a hét csillagot, és aki a hét arany olajmécs-tartó között jár
  2. Szmirnában: Az Első és Utolsó, aki meghalt és feltámadt.
  3. Pergamonban: Akinél a kétélű, éles kard van.
  4. Thiatirában: Isten Fia, akinek a szeme olyan, mint a tűz lángja, és a lába, mint az izzó fém.
  5. Szárdiszban: Akinél Isten hét Szelleme és a hét csillag van.
  6. Filadelfiában: A Szent, az Igaz, akinél a Dávid kulcsa van. Ha ő kinyit egy ajtót, azt senki sem zárhatja be, de ha bezárja, akkor senki sem képes kinyitni. 
  7. Laodiceában: Az Ámen[c], a hű és igaz Tanú, aki a Kezdet Isten teremtésében.
Egy régebbi keményebb írásom is volt hasonló lelkiállapotban. Itt olvasható

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...