Keresés ebben a blogban

2018. június 19., kedd

Petúnia

 Szépséges petúniánk, ami eddig ontotta a virágokat, illatozott, gyönyörködtette a szemünket és a lelkünket, most gyengélkedik. Minap észrevettem rajta, hogy tetves lett.
Ma reggel odasúgtam neki, hogy nem hagyom egyedül a bajban, nem hagyom, hogy gyengélkedjen, majd alaposan lefújtam egy sebtében talált rovarirtóval.
Kíváncsi leszek az eredményre.
Nem először juttatta eszembe Isten ezen a képen keresztül a gondoskodását és az kártevőkre való figyelést. Kártevők alatt nem emberekre gondolok, hiszen a mi harcunk nem test és vér ellen folyik. Erről bővebben olvashatsz itt és itt.
Itt is valami hasonló történt.

János 14:18-21 Hungarian Károli (KAR)
Nem hagylak titeket árvákul; eljövök ti hozzátok. Még egy kevés idõ és a világ nem lát engem többé; de ti megláttok engem: mert én élek, ti is élni fogtok. Azon a napon megtudjátok majd ti, hogy én az én Atyámban vagyok, és ti én bennem, és én ti bennetek.
A ki ismeri az én parancsolataimat és megtartja azokat, az szeret engem; a ki pedig engem szeret, azt szereti az én Atyám, én is szeretem azt, és kijelentem magamat annak.

... 1-1 bejegyzést sokszor napokig írok, ez is ilyen, mert Isten közben munkálkodik a szívemben. Jó kis ásatás van.
Szóval egy nagyon fontos dolog kimaradt, mégpedig a Vigasztaló. Ő a Szentlélek, Aki velem van. Pont az előbb idézett szakaszban említi Jézus, hogy jobb, ha Ő elmegy, mert akkor elküldi nekünk a Vigasztalót. Íme:

A Szent Szellem eljövetelének ígérete
15 „Ha szerettek engem, engedelmeskedni fogtok a parancsaimnak. 16 Én pedig kérni fogom az Atyát, és ő egy másik Segítőt[a]küld nektek, aki örökre veletek marad. 17 Ő az Igazság Szelleme,[b] akit a hitetlenek világa nem tud befogadni, mert ők nem látják, és nem ismerik fel. Ti azonban megismeritek és felismeritek őt, mert veletek együtt fog lakni, sőt bennetek él majd.
18 Nem hagylak titeket árván, hanem visszajövök hozzátok. 19 Kis idő múlva a hitetlenek már nem látnak többé engem, de ti láttok. Mivel én élek, ti is élni fogtok.20 Azon a napon megtudjátok, hogy én az Atyában élek, ti bennem éltek, én pedig bennetek. 21 Aki ismeri parancsaimat és engedelmeskedik nekem, az szeret engem igazán! Aki pedig engem szeret, azt Atyám is szereti, és én is szeretem — ezért megmutatom és kijelentem neki magamat, hogy igazán megismerjen engem.”
22 Ekkor megszólalt Júdás — nem az Iskáriótes, hanem a másik Júdás nevű apostol — „De Uram, miért csak nekünk mutatod meg magadat, és miért nem az egész világnak?”
23 Jézus így válaszolt: „Aki igazán szeret engem, az megfogadja szavaimat, és engedelmeskedik nekem, ezért Atyám is szeretni fogja őt. Atyám és én eljövünk hozzá, és vele együtt fogunk lakni. 24 Aki nem szeret engem igazán, az nem engedelmeskedik a tanításaimnak. Bár ez a tanítás, amelyet hallotok, nem az enyém, hanem az Atyától származik, aki elküldött engem.
25 Ezeket a dolgokat én magam mondtam el nektek, amíg veletek voltam. 26 Később azonban majd az a Segítő — a Szent Szellem — fog megtanítani titeket mindenre, akit az Atya küld hozzátok, hogy engem képviseljen. Ő majd emlékeztet titeket mindenre, amit nektek mondtam.
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...