Keresés ebben a blogban

2012. szeptember 11., kedd

Tanítások

Nagggyon, de naggggyon szeretem a jó prédikációkat.
Egyszerűen erre jutottam az évek során, mikor Isten annyiszor, meg annyiszor szólt már hozzám ezen az úton.
Volt valami, ami erősen felkavart, megrázott, vagy amire választ kerestem, és valaki pontosan megadta ezeket a válaszokat nekem, csak azért, mert ugyanaz a Szellem van benne, mint Aki bennem akar választ adni nekem.
Csoda.
Nem kicsi.
Repes a szívem tőle. Köszönöm azoknak, akik adják magukat erre. Biztos nem mindig van kedvük hozzá, de mégis.
Szívem szerint most felsorolnám itt azokat a neveket, akik időről-időre elláttak engem a hozzám illő eledellel, de nem teszem. Nem tagadom, hogy vannak különlegesen kiemelkedő kedvenceim. Hiszen maga Pál is sokat ír arról, hogy vannak emberek, akik egyszerűen jó hatással vannak a szellemére.
És azt sem tagadom, hogy alig várom meghallani az igehirdetésüket.
Filemon 1:7  Mert sok örömünk és vigasztalásunk van a te szeretetedben, hogy a szenteknek szíveik megvidámodtak te általad, atyámfia.
megvidámodtak (anapauó)
1) megállít, pihentet, nyugalmat ad
2) passzív alak: megszűnik, megnyugszik, pihen

És hogy hányszor és milyen szövegkörnyezetben szerepel ez? Íme:
Máté 11:28   Jöjjetek én hozzám mindnyájan, akik megfáradtatok és megterheltettetek, és én megnyugosztlak titeket. 

Máté 26:45   Ekkor méne az ő tanítványaihoz, és monda nékik: Aludjatok immár és nyugodjatok. Ímé, elközelgett az óra, és az embernek Fia a bűnösök kezébe adatik. 
 Márk 6:31   Ő pedig monda nékik: Jertek el csupán ti magatok valamely puszta helyre és pihenjetek meg egy kevéssé. Mert sokan valának a járó-kelők, és még evésre sem volt alkalmas idejök. 

Márk 14:41   Harmadszor is jöve, és monda nékik: Aludjatok immár és nyugodjatok. Elég; eljött az óra; ímé az embernek Fia a bűnösök kezébe adatik. 

Luk 12:19   És [ezt] mondom az én lelkemnek: Én lelkem, sok javaid vannak sok esztendőre eltéve; tedd magadat kényelembe, egyél, igyál, gyönyörködjél! 

1Kor 16:18   Mert megnyugtatták az én lelkemet és a tiéteket is. Megbecsüljétek azért az ilyeneket. 

2Kor 7:13   Annakokáért megvigasztalódtunk a ti vigasztalástokon; de sokkal inkább örültünk a Titus örömén, hogy az ő lelkét ti mindnyájan megnyugtattátok: 


Filem 1:20   Bizonyára, atyámfia, jótéteményt várnék tőled az Úrban: vidámítsd meg az én szívemet az Úrban! 

1Pét 4:14   Boldogok [vagytok], ha Krisztus nevéért gyaláznak titeket; mert megnyugszik rajtatok a dicsőségnek és az Istennek Lelke, [amit] amazok káromolnak ugyan, de ti dicsőítitek azt. 

Jel 6:11   Akkor adatának azoknak egyenként fehér ruhák; és mondaték nékik, hogy még egy kevés ideig nyugodjanak, amíg beteljesedik mind az [ő] szolgatársaik [nak], mind az ő atyjukfiai [nak száma,] akiknek meg kell öletniök, amint ők is [megölettek]. 

Jel 14:13   És hallék az égből szózatot, amely ezt mondja vala nékem: Írd meg: Boldogok a halottak, akik az Úrban halnak meg mostantól fogva. Bizony, azt mondja a Lélek, mert megnyugszanak az ő fáradságuktól, és az ő cselekedeteik követik őket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...