Keresés ebben a blogban

2011. november 13., vasárnap

Újjá-szülinap

 Jó, hogy újra eszembe jutott a téma, ugyanis kb. 7 héttel ezelőtt elraktam ezt a címet talonba a piszkozatok közé. Most, mikor újra előveszem az 1Péter 1, 23. alapján teszem: "mint akik nem romlandó, hanem romolhatatlan magból születtetek újjá, Isten élő és maradandó igéje által."  Talán egy régebbi kérdésemre válasz ez a sor, mert egy idő óta az a szakadék foglalkoztatott, ami a régi, és az új életünk között van. 
Jézus ezt mondta Nikodémusnak:
Ján 3:7  Ne csodáld, hogy azt mondtam neked: Szükség nektek újonnan születnetek.
(Ha rákattintasz a kiemelt részre, elolvashatod párhuzamosan két másik fordításban is.) 
Az 1Péter 1,23 előtt pedig ez áll: 1Pét 1,22 Miután lelketeket az igazságnak való engedelmeskedésen át szent tisztasággal megtisztítottátok arra, hogy a testvéreket képmutatás nélkül kedveljétek, szeressétek egymást szívből, megfeszülten...
És itt eszembe jutott valaki. Valaki, Aki nekem szerethető, aki hiányzik, mert már rég találkoztunk. Akivel kapcsolatban kevés alkalommal lázadoztam atyám előtt, hogy már megint megbotránkoztatott, de annál több közös imánk volt. Aki nem tökéletes, és akivel kapcsolatban a saját tökéletlenségeink is nyilvánvalóvá váltak... Voltak vitáink, de egyszerűen tudtam, hogy a kapcsolat úgymond Isten helyeslésével találkozik. És szövetséget is kötöttünk, bizony. És mire ezt a néhány sort leírtam, bizony annyit sírtam, hogy a könnyek kimarták az arcomat, és egy másik nyelven imádkoztam, amit sajnos nem értek.
De ne azért jöjjön vissza, mert én mondom, hanem, csak ha a közös apukánk így akarja.
Az érzelmeket félretéve - bár nem megy, mert megállíthatatlanul jön, és jön - itt felsorolom azokat a részeket, amik az újszövetségben görögül tartalmazzák a "romolhatatlan" illetve némelyik a " romlandó" jelzőt. 
ἄφθαρτος  (aphthartosz)- meg nem romló (lényegét vagy folytonosságát tekintve)
Etimológia:  (fosztóképző) + a
φθείρω  (phtheiró) származéka: 
1) elpusztít, tönkretesz, lerombol, feldúl
2) passzív alak: elpusztul, tönkremegy, elromlik; eltévelyedik, csábítás áldozatául esik
Etimológia:  alapszó
romlandó: φθαρτός  (phthartosz)
- romlandó, múlandó, múlékony, pusztulásra ítélt

Etimológia:  a φθείρω  (phtheiró)-ből, lásd mint fent.
Róm 1:23   És az örökkévaló Istennek dicsőségét felcserélték a mulandó embereknek és madaraknak és négylábú állatoknak és csúszó-mászó állatoknak képmásával.

1Kor 9:25   Mindaz pedig aki pályafutásban tusakodik, mindenben magatűrtető; azok ugyan, hogy romlandó koszorút nyerjenek, mi pedig romolhatatlant. 

1Kor 15:52   Nagy hirtelen, egy szempillantásban, az utolsó trombitaszóra; mert trombita fog szólni, és a halottak feltámadnak romolhatatlanságban, és mi elváltozunk. 

1Tim 1:17   Az örökkévaló királynak pedig, a halhatatlan, láthatatlan, egyedül bölcs Istennek tisztesség és dicsőség örökkön örökké! Ámen. 

1Pét 1:4   Romolhatatlan, szeplőtelen és hervadhatatlan örökségre, amely a mennyekben van fenntartva számunkra, 

1Pét 1:23   Mint akik újonnan születtetek nem romlandó magból, de romolhatatlanból, Istennek igéje által, amely él és megmarad örökké. 

1Pét 3:4   Hanem a szívnek elrejtett embere, a szelíd és csendes lélek romolhatatlanságával, ami igen becses az Isten előtt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...