Keresés ebben a blogban

2011. november 12., szombat

Lídia

Az alapige Márk 7/Máté 15.
Nekem leghangsúlyosabb versei voltak:

 Márk 7:13  Eltörölve az Isten beszédét a ti rendelésetekkel, amelyet rendeltetek; és sok effélét is cselekesztek. - vagy máshol ugyanez: 
Máté 15:6  És erőtelenné tettétek az Isten parancsolatát a ti rendeléseitek által.
Egyik helyen az eltörlés, másik helyen az erőtlenné tevés kifejezés szerepel, de mindkettőnek a görög fordítása: ἀκυρόω  (aküroó)
- érvénytelenít, hatálytalanít; semmibe vesz; megsemmisít

Etimológia:   κυρόω  (küroó)
- megerősít, hitelessé / jogerőssé tesz

Etimológia:  a kürosz-ból (hatalom, befolyás)

Van min gondolkoznunk, hogy hányszor helyeztük hatályon kívülre Isten beszédét.

Ja, még valami: Az ÚR kifejezés görög megfelelője: κύριος  (küriosz)
1) vmin uralkodó, hatalommal rendelkező, vmire jogosult
2) legtöbb, legnagyobb
3) uralkodó, (római) császár
4) tulajdonos, gazda
5) Úr (Isten; Jézus)

Etimológia:  a kürosz-ból (hatalom, befolyás)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...