Keresés ebben a blogban

2011. március 1., kedd

Rabszolgasors

A rabszolga olyan ember, akit megfosztottak személyes szabadságától, tárgyként kezelik és mint ilyen, valaki másnak a tulajdona. A rabszolgák adásvételének a neve rabszolga-kereskedelem. Fontos jellemző, hogy a szabadságtól való megfosztás fizikai vagy intézményesített erőszakkal történik, célja a gazdasági kizsákmányolás. Hivatalosan ma a rabszolgaság a világ minden országában megszűnt. Ennek ellenére sok ember él ilyen típusú függőségben.
(forrás: Wikipédia) 



Ki hinné, hogy gyengeségeink rabságba tudnak ejteni? Súlyos a következő Ige, amit nem én, hanem Isten mond:
2Pét 2:19  .... mert akit valaki legyőzött, az annak szolgájává lett. (Károli)
mert aki gyengének bizonyul valamivel szemben, rabszolgája az annak.  (Egyszerű ford.)
Ugyanis az ember annak a szolgája, aki õt legyõzte.   (Csia)
mert mindenki rabja lesz annak, ami legyőzte. 
mert akitől valaki legyőzetett, annak rabszolgájává lett.  
Fordíthatják sokféleképpen, az eredmény ugyanolyan félelmetes. De nekünk nem kell elfogadnunk ezeket a rabláncokat, hiszen kivásároltak már ebből a börtönből.

Gal 5,13
Mert titeket szabadságra hívtak el, testvéreim, de nem olyan szabadságra, mely ugródeszka a húsnak. Ellenkezőleg! Szereteten át szolgá
ljátok egymást!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...