Keresés ebben a blogban

2011. március 17., csütörtök

Monokli, avagy ki az úr a háznál?


Az elmúlt hetekben ismét csak azokról a dolgokról tudtam tanúságot tenni, mennyire szükségem van Istenre, az Ő szeretetére, erejére, vezetésére. Nap-nap után bizonyosodott be, hogy rá vagyok utalva. képtelenség a Szent Szellem nélkül Szellem szerint járni.
Míg ezeken a dolgokon tűnődtem, egy érdekes rész ugrott elém a Bibliából (tudjátok, a Szellem eszetekbe juttat ezt-azt).
1Kor 9:27 Hanem megsanyargatom testemet és szolgává teszem; hogy míg másoknak prédikálok, magam valami módon méltatlanná ne legyek.
Nem túl elegáns harcmodorra biztat bennünket magunkkal szemben Pál a ebben az igeversben.
A megsanyargat szó így néz ki a görögben: (hüpópiadzó)
1) behúz a szeme alá 2) gyötör, kínoz

szolgává teszem: (dúlagógeó)  - rabszolgává tesz, rabszolgaként bánik

Hát ki az az aberrált, aki a tulajdon testével így képes bánni, és miért van erre egyáltalán szükség? Részemről legalábbis bárkit állon vágnék tehetetlen dühömben, ám az Isten beszéde nem erre biztat, hanem egy burleszkbe illő cselekedetre: húzz be egyet magadnak! Na jól kinézünk, midőn bazi monoklikkal a szemünk alatt fogunk jönni-menni. Szükség pedig azért van erre, mert az emberek sóvárogva (epekedve, feszülten várakozva) várják az Isten fiainak/lányainak lelepleződését. Azért, hogy meglássák van Isten. Hogy létezik más - nem a testi kívánságoknak kiszolgáltatott - életforma is.
Szeretném feloldani a feszültséget mindenkiben, ne értsétek szó szerint a dolgot. Ne verekedjetek magatokkal. Bár nem könnyű a testet meggyőzni Isten igazáról, mégis arra van szükség, hogy legyőzzétek a húsotokban rejlő kívánságokat. A nyomatékosítás kedvéért tettem ki a méltatlan külsejű Barbie képet. A harcmodorra nézve pedig a következő recepttel tud szolgálni az élő Isten:
Róm 8,11-13Ha pedig Annak Szelleme, aki Jézust a halottak közül feltámasztotta, bennetek lakik, Az, aki a Felkent Jézust a halottak közül feltámasztotta, a bennetek lakó Szellem által a ti halandó testeteket is meg fogja eleveníteni. Következőleg, testvéreim, nem vagyunk a hús adósai, hogy a hús [kívánata] szerint éljünk.  Ha ugyanis a hús kívánata szerint éltek, meg kell halnotok. De ha a Szellemmel azt, amit a hús művel, megölitek, élni fogtok. 
Mit mondhatnék erre: szükségem van a Szent Szellemre, hogy segítsen elpusztítani a testemben lakozó kívánságokat, amik egyszerűen az Isten ellen akarnak engem felbujtani. Így károkat okoznak annak, akinek olyan sokat köszönhetek.
Akkor tehát mint egy élő bokszkesztyűt öltsük fel a Szellemet!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...