Keresés ebben a blogban

2019. december 12., csütörtök

Szódzó

Soha nem figyeltem fel rá eddig, hogy ennél az igeversnél:
Máté 16:25 Mert aki meg akarja tartani az ő életét, elveszti azt; aki pedig elveszti az ő életét én értem, megtalálja azt.
... a megtartani szó a görög szódzó. Ezt használja az üdvösségre is a Biblia.
Ez nekem most egy kissé olyan, mintha valaki saját magát akarná üdvözíteni.

(tartani, σῴζω (szódzó)
1) megtart, (biztonságban) megőriz
2) megment, kiszabadít, biztonságba helyez, meggyógyít; üdvözít
3) betart (ígéretet)
4) megtart (emlékezetében)
5) elrejt, titokban tart
passzív alak:
6) életben marad, tovább él
7) megmenekül, épségben marad, biztonságba kerül
8) elmenekül, szerencsésen eljut vhová

Etimológia: a szósz-ból (ép, egészséges; biztos)

(Ógörög 1.)

Itt is írtam erről.
És ez sem volt rossz

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...