Keresés ebben a blogban

2019. december 17., kedd

Megtartás, elvesztés

Máté 18:11 Mert az embernek Fia azért jött, hogy megtartsa, ami elveszett vala.
Érdekes, mikor egymás után több napig mindig ugyanoda lyukadok ki. Most egy Karácsonyi Remény című tanulmányt csinálok, ott jött szembe velem ez a megtartás / üdvösség témakör. Úgy tűnik nem futott le, pedig csak annyit csináltam a fenti igevers alapján, hogy a Bible Discovery programban a két görög szóra kerestem, hol található így együtt.
Elveszett: ἀπόλλυμι (apollümi)
1) elpusztít, tönkretesz, megsemmisít, romlásba visz
2) elveszít
3) passzív alak: tönkremegy, megsemmisül
4) passzív alak: elpusztul, meghal, elvész, elkárhozik
Megtartás: Szódzó (lásd az előző bejegyzésben)!
Ezeket találtam együtt:
Máté 8:25 És az ő tanítványai hozzámenvén, felkölték őt, mondván: Uram, ments meg minket; mert elveszünk.
Máté 16:25 Mert aki meg akarja tartani az ő életét, elveszti azt; aki pedig elveszti az ő életét én értem, megtalálja azt.
Márk 8:35 Mert valaki meg akarja tartani az ő életét, elveszti azt; valaki pedig elveszti az ő életét én értem és az evangéliumért, az megtalálja azt.
Luk 6:9 Monda azért nekik Jézus: Valamit kérdek tőletek: Szabad-e szombaton jót tenni, vagy rosszat tenni? az életet megtartani, vagy elveszteni?
Luk 9:24 Mert aki meg akarja tartani az ő életét, elveszti azt; aki pedig elveszti az ő életét én értem, az megtartja azt.
Luk 17:33 Valaki igyekezik az ő életét megtartani, elveszti azt, és valaki elveszti azt, megeleveníti azt.
Luk 19:10 Mert azért jött az embernek Fia, hogy megkeresse és megtartsa, ami elveszett.
1Kor 1:18 Mert a keresztről való beszéd bolondság ugyan azoknak, akik elvesznek; de nekünk, kik megtartatunk, Istennek ereje.
2Thess 2:10 És a gonoszságnak minden csalárdságával azok között, akik elvesznek; mivelhogy nem fogadták be az igazságnak szeretetét az ő üdvösségükre.
Jak 4:12 Egy a törvényhozó, aki hatalmas megtartani és elveszíteni: kicsoda vagy te, hogy kárhoztatod a másikat?
Júd 1:5 Emlékeztetni akarlak továbbá titeket, mint akik egyszer [már] tudjátok, hogy az Úr, amikor a népet Egyiptom földéből kiszabadította, viszontag azokat, akik nem hittek, elvesztette.

Idézem a tanulmányt:
Az elveszettségünknek óriási következménye van az életünkben. Ahhoz, hogy megtudjuk, miért jött Jézus a Földre, meg kell értenünk, mit jelent az elveszettnek lenni. Isten nélkül elvesztettük:

• Életünk célját. Nem értjük, hogy merre kell mennünk, és mit kell tennünk ebben az életben.
• Isten védelmét. Magunk vagyunk, amikor nem vagyunk az Úr védelme alatt. Ez az egyik oka annak, hogy olyan sok ember stresszel. Megpróbálnak saját magukról gondoskodni ahelyett, hogy Isten védelmére bíznák magukat.
• Lehetőségeinket. Soha nem fogjuk megtudni, hogy mekkora ajándékunk és tehetségünk van, ha nem vagyunk kapcsolatban vele.
• Boldogságunkat. Megkaphatjuk a világ minden pénzét és hatalmát, de Isten nélkül soha nem lesz igazi örömünk.
• A mennyországot. Isten megengedi, hogy itt a földön fellázadjunk ellene, de a mennyben erre már nincs lehetőség.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...