Keresés ebben a blogban

2019. december 24., kedd

Megbocsátás

Ján 20:22 És mikor ezt mondta, rájuk lehelle, és monda nekik: Vegyetek Szent Lelket

Kettőspont, majd így folytatja: 
Ján 20:23 Akiknek bűneit megbocsátjátok, megbocsáttatnak azoknak; akikéit megtartjátok, megtartatnak. 
megbocsát: ἀφίημι  (aphiémi)

Máté 18:34-35 És megharagudván az ő ura, átadta őt a hóhérok kezébe, mígnem megfizeti mind, amivel tartozik. Ekképpen cselekszik az én mennyei Atyám is veletek, ha szívetekből meg nem bocsátjátok, ki-ki az ő atyjafiának, az ő vétkeiket.
Tehát szívemből meg kell bocsátanom mindent. Kicsi és nagy, valós és vélt sérelmeket!
Megvallasok
Napremény megbocsátás

Miatyánk 

4 megjegyzés:

  1. Szia!

    Megkérdezhetem a véleményed erről?
    http://tothg-gondolatok.blogspot.com/2017/07/megbocsatas-2.html

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Tóthg! Megtisztelsz, hogy kérdezel. Az írásos korrekt. A teljesség igénye nélkül most csak arra támaszkodva, ami az eddigi tapasztalatom:
      Ha nem bocsátok meg, az olyan, mintha én innék mérget, és azt várnám, hogy a másik fog belehalni. Ez Tapolyai Emőkétől való idézet.
      A megbocsátás döntés, nem érzelem.
      A Biblia néha csak azért ír dolgokat, mert törvényszerű. Pl, ha nem békülünk meg hamar, átad a hóhérnak az ellenfél.
      Az Efézusi levélben pl. olvashatjuk, hogy ne menjen le a nap a te haragoddal, ne adj helyet Sátánnak.
      Ha nem bocsátok meg, valamiféle átkot teszek arra az emberre.
      Az a személy a példázatban, aki követelte, hogy neki fizessék meg a tartozást, előzőleg kapott kegyelmet. Isten, mikor látta, hogy nem adja tovább a kegyelmet, dühös lett.
      Mi ingyen kaptuk, legalábbis nekünk nem került semmibe, Jézus fizetett érte a vérével. Minden ember bűne ki van fizetve.
      A Jelenések könyve beli vértanúk szellemi lények, nem emberek.
      Egyenlőre ennyi jutott eszembe.

      Törlés
  2. Köszönöm. Igazából azért kérdeztem (és azért született az írás), mert nekem elegem lett abból a keresztény hozzáállásból, hogy üdvösségi kérdés szinten elvárás lett, hogy kötelességünk megbocsátani. És bár nagyon jó és áldásos dolog megbocsátani, nem támaszthatjuk elvárásként a másik fele.
    Sajnos ez az elvárás olyan szinten lett a keresztények sajátja, hogy nem is nagyon van tanítás a bocsánatkérésről. Minek, hiszen mindenkinek kutya-kötelessége megbocsátani... Na ezzel telt be nálam a pohár.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akivel volt a konfliktus, tudja, hogy konkrétan mit okozott neked, nektek? Hogy érzed, hogy érzitek magatokat? Fontos az, hogy asszertíven, de kommunikáld neki azt, hogy mit okozott.
      Azt azért tudni kell, hogy az ember, az csak ember. Nem tévedhetetlen még Isten embere sem. Ádám elintézte. Nekem annyira bátorító volt, mikor Péter APOSTOL történetében vitatkozott Istennel a csúszó mászó étellel, illetve pontosabban a nem zsidó emberekkel kapcsolatban. Ott volt a neveltetése, + a berögzült dolgok...

      Törlés

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...