Keresés ebben a blogban

2019. szeptember 11., szerda

Napok óta...

Aztán meg találtam
ezt a képet... 
Napok óta gondolkodom a Szeretethimnuszról. Hogy is mondja Pál apostol?
1 Kor 13, 4-7 Az isteni szeretet türelmes és jóságos. Ez a szeretet nem féltékeny, nem irigy, nem dicsekszik, nem büszke, nem viselkedik gorombán, nem a maga hasznát keresi, nem lesz indulatos, nem tartja számon, ha valaki rosszul bánik vele, nem örül az igazságtalanságnak, de együtt örül az igazsággal. Az isteni szeretet mindent eltűr, mindig hisz, mindig remél, mindenben kitart.

Az is igaz, hogy ezen nem gondolkodni kell, hanem megélni. Ami még a slusszpoén, hogy időnként elvárásként támasztjuk ezt másokkal szemben, de mi nehéz szituációkban nem vagyunk képesek rá.
Az is igaz, hogy ez a mérce, az etalon, a minta.
És az is igaz, hogy Istentől jön, sőt még meg is tudja adni.
Kérni kell, tudod ez a szabály..., ahogy Pintér Béla énekelte.
Tudom! Kérem!
Az én dolgom, az én dolgom... - Hogy egy klasszikust idézzek. (Thank You Zsozsó!)
Fordítsuk le nekem magyarról magyarra:
Nem haragszom meg, ha... Vagy, lehet, hogy megharagszom, de nem vétkezek. Este odaadom az egész szarságot Istennek.
Megbocsátom az ellenem elkövetett dolgokat. A vélt és a valós sérelmeket.
Oksa, mindjárt! Elméletből ötös, leülhetsz!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...