Keresés ebben a blogban

2019. szeptember 18., szerda

A birodalom visszavág

... asszociáltam a szóra az alábbi igeversről.
Péld 25:28 [Mint] a megromlott és kerítés nélkül való város, [olyan] a férfi, akinek nincsen birodalma az ő lelkén!
Kiegészíteném. A nő is....
A birodalom szó héberben:
  ‫מַעְצָר‬ (maʿəcár)
- korlát, visszatartás

Megromlott: ‫פָּרַץ‬ (párac)
- A) Kal
1) leront, lerombol
2) szétszór (ellenséget)
3) szétszóródik, elszéled
4) növekszik (számban)
5) bőségesnek lenni,; árad, túlcsordul
6) kitör, áttör, betör
7) unszol, sürget, kényszerít
B) Nifal
gyakorinak, elterjedtnek lenni; esetleg: áttörik
C) Pual
leromboltatik
D) Hitpaél
elszéled, elszökik

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...