Keresés ebben a blogban

2019. szeptember 4., szerda

Khairó

Az egyik kedvenc szavam, és érzésem az öröm.
Több helyről jöhet, az igazi, a hamisítatlan Istentől jön. Még pontosabban a Szentlélektől.
"Róm 14:17 Mert az Isten országa (...) igazság, békesség és Szent Lélek által való öröm."
Görögben: χαίρω (khairó)
1) örül, örvendezik, vidám, jókedvű
2) örömét leli, kedve telik vmiben
3) felszólító módú alakja üdvözlésként (találkozáskor, búcsúzáskor; levélben): Üdvözletem! Üdvözöllek! Szervusz! Jó egészséget!

Azon töprengtem, hogy vajon maradandó békesség és öröm származhat e "testtől, földtől, vagy Ördögtől?"
Jakab mondja a levelében hogy vannak bölcsességek innen is, onnan is, de melyiknek mi a gyümölcse?

Ki a bölcs és tapasztalt férfi köztetek? Nemes magaviseletéből mutassa meg szelíd bölcsességgel a tetteit. De ha keserű irigység tölt meg, és viszálykodás van a szívetekben, ne kérkedjetek, és ne hazudjatok az igazság ellen. Nem felülről száll alá az ilyen bölcsesség, hanem földi, lelki, ördögi az.
Jak 3, 13-15. Csia

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...