Keresés ebben a blogban

2017. december 30., szombat

A Niniveiek és Sába királyné

   Megmondom a frankót, tegnap este megrázott engem a Máté 12, 38-42, különösen ez a rész:
Ekkor néhány farizeus és törvénytanító azt kérte Jézustól, hogy bizonyítékul tegyen valami csodát. Jézus így válaszolt: „Ez a gonosz és hűtlen nemzedék mindenáron valamilyen csodás jelt kíván bizonyítékul, de nem fognak más csodát látni, csupán azt, amely Jónás prófétával történt! Mert ahogy Jónás három nap és három éjjel volt a nagy tengeri lény gyomrában, úgy lesz az Emberfia is három nap és három éjjel a föld belsejében. Ninive lakói egyszerre támadnak majd fel ezzel a nemzedékkel, és elítélik őket, mert ők Jónás üzenetére megváltoztatták az életüket. Hozzátok pedig eljött valaki, aki nagyobb Jónásnál, mégsem hallgattok rá! Az ítélet napján Dél királynője együtt fog feltámadni ezzel a nemzedékkel, és elítéli őket, mert ő igen messziről utazott ide, hogy Salamon király bölcsességét hallja. Hozzátok pedig az jött el, aki nagyobb Salamonnál, mégsem hallgattok rá!”
Azt olvastuk, hogy Dél Királynője* és a Ninivei* lakosság tutira ott lesz a feltámadáskor, sőt, ők fognak ítéletet mondani azok felett, akik tk várományosai lennének a mennynek. Tudniillik a kiválasztottak felett, illetve azok felett, akik azt hiszik bérelt helyük van Isten Országában.
Miről is volt szó? Jézust kérdezgetik a vallásosok, hogy:
  • Miért nem tartja be a törvényt?
  • Kinek a hatalmával gyógyít?
  • Miért nem tesz csodát?
Jézus pedig azt mondja, hogy vannak olyan emberek, akik VALÓBAN kíváncsiak voltak az igazságra, nem kerestek kibúvókat, hanem simán térdet hajtottak előtte, elfogadták. Ők bekerülnek a mennybe.
...
Ami engem most megrázott az az, hogy vannak, akik félig-meddig elfogadták az igazságot, de kint maradnak és el lesznek ítélve.
Jézus leginkább a vallásosokra gondolt ez alatt, én kiterjesztettem másokra, és sírtam értük. Pont úgy, ahogyan ebben a bejegyzésben írtam róla.
Meg ebben.

*Dél királynője - Sába királynője, aki 1 600 km-t utazott, hogy Isten bölcsességét hallja Salamon királytól (1Kir 10:1–13).
*Ninive Asszír nagyváros, ahol Jónás prédikált (Jón 3).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...