Keresés ebben a blogban

2017. augusztus 31., csütörtök

A tanú

 Ó, hát én megint nem tudom hogyan jutottam A pontból B-be, lássuk csak:
Tegnap reggel valahogy az Ézsaiás 43-at olvastam, és arra jutottam, hogy Isten nem kis gondban lehet, ha ez igaz:

...persze ez csak vicc volt, mármint, hogy Isten bajban van, és ez alatt arra gondoltam, hogy rám, mint tanúra számít. :P
Tehát akkor a történések visszatekintve a hétre:
Hétfő este egy barátom átgurult és dumcsiztunk picit a jövőről, a küldetésről, meg. hogy mit lehetne tenni, hogy az evangélium VALÓBAN eljusson az emberekhez.
Valami olyasmit mondott, hogy miután megtért, sok-sok nehézségen ment keresztül, és még nincs is vége, mert küzd, küzd és küzd.
Erre én megkérdeztem, hogy eszerint az evangélium szívás? Kitolunk a jónéppel, ha evangélizálunk? Mi lesz velük, ha a pokolra kerülnek? Az nem kitolás?
Beszéltünk a keresztény Európáról és, hogy simán lehetne missziózni, mert Európa csak kereszténynek nevezi magát, de fogggalma sincs róla, hogy ez valójában mit jelent. Tisztelet a kivételnek!
Az, amit a muszlimok térnyerésének hívunk megvalósulni látszik és pont most hallottam, hogy az ókori Róma pont így járt Kr.u. 160 körül. A barbár népek lerohanták, mert elkényelmesedett.
Mindenesetre jó kis beszélgetés kerekedett és hála az ilyen őszinte emberekért, mint a barátom, mert így alkalmunk nyílik kicsit magunkba nézni, hogy mi-mit jelent számunkra!
Nna, szóval, tovább is van:
Valahogy a Római levélhez keveredtem és a 3, 4-et olvastam és mivel homályos volt, hogy a többféle fordítás közül vajon a kijelentő, vagy a felszólító mód az igazi, ezért kicsit kutattam:
...a mint meg van írva: Hogy igaznak ítéltessél a te beszédeidben, és győzedelmes légy, mikor vádolnak téged. 
vagy:
amint meg van írva: "Igaznak kell bizonyulnod beszédeidben, és győznöd kell, amikor perelnek veled."
Csia és Károli kijelentő módban fordítja:
mint ahogy írva is van, hogy: „Igazságosnak fogsz bizonyulni beszédeidben, s győzni fogsz, mikor perbe szállasz.”
Az érdekelt, hogy milyen gondolatra utalhat vissza? Mint kiderült az 51. Zsoltárra, onnan pedig pont most idéztem pár nappal ezelőtt.
Ellened vétkeztem, Örökkévaló, csak ellened vétkeztem!
Azt tettem, amit gonosznak tartasz, igazad van, ha elítélsz.
Igen, jogosan elítélhetsz engem.
Tisztíts meg bűneimtől izsóppal,
    hogy tiszta legyek!
Moss meg engem,
    és fehérebb leszek a hónál! 
 
Hadd halljak ismét örömöt és boldogságot!
    Hadd örüljenek újra csontjaim,
    amelyeket összetörtél.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...