Keresés ebben a blogban

2018. szeptember 1., szombat

A prioritásról

Újraolvasom a hét hangsúlyosabb üzeneteit. Máté 23-ban vagyunk.
Jaj nektek, képmutató törvénytanítók és farizeusok! Mert mindenből tizedet adtok, még a mentából, kaporból és köményből[c] is, de elhanyagoljátok ami a Törvény szerint nehezebb: igazságosan ítélni, könyörületet gyakorolni és hűségesen élni. Pedig ezeket feltétlenül meg kell tenni, és azokat sem kell elhanyagolni!
De mik is ezek, amit Jézus hangsúlyoz?
igazságosan ítélni:
 κρίσις  (kriszisz) 
1) megkülönböztetés, különbségtétel
2) döntés, (meg)ítélés, ítélethozatal
3) ítélet, büntetés
4) igazságosság

könyörületet gyakorolni: ἔλεος  (eleosz)
1) könyörület, irgalom, szánalom
2) irgalmasság

hűségesen élni: πίστις  (pisztisz) 
1) bizalom
2) meggyőződés, bizonyosság; bizonyíték
3) hit
4) hűség
5) megbízhatóság
6) hitelesség; hitel
7) ígéret; biztosíték, kezesség; szerződés
8) megbízás; rábízott holmi, letét
9) oltalom; fennhatóság

Hányszor hágtam át?
Bocsáss meg Istenem!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...