Keresés ebben a blogban

2018. szeptember 12., szerda

Pár gondolat

Napok óta könny szökik a szemembe ettől a pár sortól. Különösen ennek a szakasznak az utolsó mondatától:
  • 2Tim2, 11 Bizony, igaz tanítás ez: Ha Jézussal együtt meghaltunk,
vele együtt fogunk élni is.
12 Ha hűségesen kitartunk mellette, vele együtt fogunk uralkodni is, de ha megtagadjuk,
ő is megtagad minket.
13 Ha hűtlenek vagyunk,
ő még akkor is hű marad,
mert magát meg nem tagadhatja. (...) 19 Isten azonban olyan erős alapot épített, amelyet senki sem tud lerombolni. Erre ez a két dolog van felírva: „Az Úr jól tudja, ki tartozik hozzá”, és: „Aki azt mondja, hogy az Úrhoz tartozik, az hagyjon fel minden hamissággal!”[a]
  • 1Korintus 13, Szerethimnusz címen elhíresült szakasz:
Ha képes vagyok emberek vagy angyalok nyelvén beszélni, de isteni szeretet nincs bennem, olyan leszek, mint egy zajos cintányér, vagy egy zörgő cimbalom. 2 Ha megkaptam a prófétálás ajándékát, ha ismerek minden titkos igazságot, ha minden tudás a birtokomban is van, ha olyan erős hitem van, hogy hegyeket is elmozdítok vele, de nincs bennem isteni szeretet, semmi vagyok! 3 Ha minden vagyonomat elosztom a szegények között, ha a testemet feláldozom, hogy tűzben égjen el, de isteni szeretet nincs bennem, semmit nem érek el vele.

4 Az isteni szeretet türelmes és jóságos. Ez a szeretet nem féltékeny, nem irigy, nem dicsekszik, nem büszke, 5 nem viselkedik gorombán, nem a maga hasznát keresi, nem lesz indulatos, nem tartja számon, ha valaki rosszul bánik vele, 6 nem örül az igazságtalanságnak, de együtt örül az igazsággal. 7 Az isteni szeretet mindent eltűr, mindig hisz, mindig remél, mindenben kitart.

Ez utóbbihoz néhány kérdés és meglátás:

  • Hányszor keltek fülsértő zajt? 
  • Ha valaki feláldozza magát, (vagyonát szétosztja, testét feláldozza...)  de nem isteni szeretből munkálkodik, nem ér semmit. Vajon mi motiválja akkor? 
  • Istenem, segíts, hogy tudjak szeretni igazán! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...