Keresés ebben a blogban

2017. július 18., kedd

Gonosz szem...


Ja, de hogy jutottam ide?
Az előző bejegyzésben a Rick Warren által tanulmányozott irigységen kérődzöm pár napja, ami - valljuk be,- minket egggészen biztosan elkerül.
Mindegy, azért én rákerestem a részben egy-két kifejezésre, pl. mikor a szőlősgazda aszongya a melósnak, hogy
...a te szemed azért gonosz, mert én jó vagyok??? (Mt 20,15)
Más fordításban:
»Barátom! Nem vagyok igazságtalan hozzád! ...Vagy talán nincs jogom azt tenni a saját pénzemmel, amit akarok? Azért nézed ezt rossz szemmel és irigykedve, mert én nagylelkű vagyok hozzájuk?«
Mi ütött meg? Ránéztem a görögre és a gonosz szemekről több helyen tesz említést az újszövetség.
Szám szerint 4X- a fenti példával együtt:
  1. Máté 6:23 Ha pedig a te szemed gonosz, a te egész tested sötét lesz. Ha azért a benned lévő világosság sötétség: mekkora akkor a sötétség?!
  2. Márk 7:22  Lopások, telhetetlenségek, gonoszságok, álnokság, szemérmetlenség, gonosz szem, káromlás, kevélység, bolondság: Mind ezek a gonoszságok belőlről jőnek ki, és megfertőztetik az embert.
  3. Luk 11:34  A testnek lámpása a szem: ha azért a te szemed őszinte, a te egész tested is világos lesz; ha pedig a te szemed gonosz, a te tested is sötét.
Ez meg egy régi... 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...