Keresés ebben a blogban

2016. április 10., vasárnap

Igazi örömhír - olvasónapló részlet

Isten jó és hatalmas...
Ézsaiás 40.
Megrázó ezt a részt olvasni, mert súlyosnak éreztem az aktuális helyzetemet. Olyannak, ami nem ad kiutat, hanem belehajszol valamibe, amit nem akarok - csapdába. 
Vigasztalást kaptam.
Örömhír héberben: בּשׂר (bśr) - A) Piél 1) jó hírrel felvidít, örömhírt / győzelmi hírt mond 2) hírt mond, hírül ad B) Hitpaél - hírül adatik, jóhírként / győzelmi hírként közöltetik Etimológia: alapszó, melynek jelentése „örvendező, ragyogó, szép” lehetett.
Kell ennél több egy embernek? A saját problémáim helyett Isten nagyságára és hatalmára irányítja a figyelmemet.
27. vers: Azt kérdezi miért gondolom, hogy az én ügyemre nincs gondja?
A válaszom, hogy mert úgy tűnt, most pedig elszégyelltem magam, mert Te jó és hatalmas vagy.

Más:

Bibliaórán a Máté 5-öt olvassuk egy ideje. Lassan, párversenként rágjuk, és most a végéhez érkeztünk.
Jézus annyira magasra teszi a lécet, ami nálam időnként kiveri a biztit, pláne a "hallottátok, hogy megmondatott..." szófordulatok után.
Itt az van az én olvasatomban:
 - Keménynek éreztétek az Ószövetséget? Én még többet kérek Tőletek.
 - Az erőtök végéhez értek? Nem gond, itt vagyok nektek. Velem meg tudjátok csinálni.
Máté 5: 43-47 „Hallottátok, hogy megmondták: »Szeresd a honfitársaidat, de gyűlöld az ellenségeidet!« Én viszont azt mondom nektek: Szeressétek ellenségeiteket, és imádkozzatok azokért, akik üldöznek titeket! Így valóban Mennyei Atyátok fiai lesztek. Ő ugyanis felhozza a Napot, amely az övé, hogy világítson a gonoszoknak és a jóknak is. Hasonlóképpen, esőt küld az igazságosaknak és a bűnösöknek egyaránt. Ha tehát csak azokat szeretitek, akik szeretnek titeket, ugyan milyen jutalmat kaptok? Ennyit a vámszedők is megtesznek! Ha csak a testvéreiteknek köszöntök, ugyan mennyivel tesztek többet, mint mások? Ezt még azok is megteszik, akik nem ismerik Istent! Legyetek tehát tökéletesek, mint ahogy Mennyei Atyátok tökéletes!”
Szóval: Mondjuk
  • Ha összevesztem a férjemmel, akkor ne nyissam meg a konyhában a meleg-vizes csapot, míg ő zuhanyzik? 
  • Ne süssek bele gusztustalan dolgokat a rántottájába?
  • Ne képzeljek el különböző Tom és Jerry's jeleneteket, ahogyan kiszúrnak egymással?
 - Ne, inkább szeresd, imádkozz érte, mondj jókat róla, stb. Bízd rám ezt az egész vacak helyzetet, majd én megoldom. Tudod, hogy én nem csak azoknak hozom fel a Napot és adok esőt, akikkel éppen jóban vagyok.
 - Kösz' szépen, ez menni fog.
:)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...