Keresés ebben a blogban

2014. december 7., vasárnap

Aki kételkedik...


Sokadszor ragadok le ennél a kifejezésnél a Jakab levelében.
Miért? Van aki nem kételkedik?
  • Bár ne kételkednék, hogy ..
  • Bár ne vonnám kétségbe, hogy ...
  • ...,
Jakab levele 1, 2 Testvéreim, örüljetek, amikor különböző megpróbáltatásokat kell elviselnetek,3 hiszen tudjátok, hogy ezek a nehézségek az Istenben való bizalmatokat és hiteteket teszik próbára. Ha pedig a hitetek kiállja a próbát, az kitartóvá tesz benneteket. 4 Az állhatatosságban azonban egészen a célig tartsatok ki! Akkor lesztek majd érettek és tökéletesek, akikben nincs semmi hiányosság. 5 Ha valakinek bölcsességre van szüksége, egyszerűen csak kérje Istentől, és meg fogja kapni! Hiszen Isten mindenkinek örömmel, nagylelkűen és szemrehányás nélkül ad. 6 Viszont aki kér tőle valamit, az bizalommal kérjen, ne kételkedve! Aki kételkedik, hasonlít a tenger hullámaihoz, amelyeket a szél ide-oda dobál. 7 Az ilyen ember ne is remélje, hogy megkapja, amit az Úrtól kér, 8 mert, aki kételkedik, annak a lelke kétfelé sántikál, nem képes dönteni, mindenben állhatatlan és megbízhatatlan.
Szóval bármennyire aberráltnak tűnik nekem, - amint azt  ki is fejtettem az elején, - de pont ezért kértem hitet, meg bölcsességet, meg ilyeneket.
Meg hogy ne szorongjak már! Mert a szorongás, aggódás és társai az bizony a kétely kategóriába tartoznak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...