Keresés ebben a blogban

2012. november 6., kedd

Már tegnap megakasztott...

...ma pedig újra Jézus válasza a tanítványainak, mikor Lázárhoz akar menni Betániába.
Jn 11,7-10  Azután így szólt tanítványaihoz: „Menjünk ismét Júdeába.” „Rabbi - mondták neki tanítványai --, éppen most akartak a zsidók megkövezni, s te újra odamégy?”  „Nem tizenkét órája van-e a nappalnak? - felelte Jézus. - Ha valaki nappal jár, nem botlik meg, mert látja e világ világosságát. Ha valaki éjjel jár, megbotlik, mert nincsen benne világosság.” 
Most komolyan. Milyen válasz ez?
Valaki ezt magyarázza meg nekem!!!
Aztán nem túl erősen, de mintha azt véltem volna felfedezni belőle, hogy most, míg itt van a földön, addig kell valamit tennie, mert ugye később elment az Atya mellé.
2 résszel korábban, mikor a vakon született embert akarta meggyógyítani, akkor is valami ilyesmire hivatkozott:
Ján 9:1-5  ..., látott egy embert, aki születésétől fogva vak vala.  És kérdezték őt a tanítványai: Mester, ki vétkezett, ő, vagy a szülei, hogy vakon született?  Felelt Jézus: Sem ő nem vétkezett, sem a szülei; hanem, hogy nyilvánvalókká legyenek benne az Isten dolgai.  Nékem cselekednem kell annak dolgait, aki elküldött engem, amíg nappal van: eljő az éjszaka, mikor senki sem munkálkodhat.  Míg e világon vagyok, e világ világossága vagyok.
De hát ezektől a válaszoktól nekem a hajam az égnek áll.


Egy másik érdekes gondolatom a megtéréssel kapcsolatban az volt, hogy az ember, amíg nem jut el oda, hogy teljesen Isten felé fordul, addig a pokol felé tart teljes valóságában. Mint a képen, aztán visszafordul.
Egyébként pedig ez a szó annyira használaton kívül van, hogy talán nem is lehet érteni, mit is akar jelenteni.
Néha úgy is fordítják, hogy „Változtassátok meg gondolkozásotokat és az életeteket".
Görögből:  μετανοέω  (metanoeó)
1) megváltoztatja a szándékát, meggondolja magát
2) megbán

Róm 12,2 Ne alkalmazkodjatok a jelenlegi korszak életformájához! Ellenkezőleg, újítsátok meg az egész gondolkodásotokat, és így gyökeresen változzatok meg! Akkor lesztek képesek megérteni és elfogadni, amit Isten akar: ami jó, ami neki tetszik, és ami tökéletes. Ezekre igyekezzetek!
Pálfordulás


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...