Keresés ebben a blogban

2011. április 28., csütörtök

Gyönyörködés az Úr törvényében


Zsoltárok 1:1-3  Boldog ember az, aki nem jár gonoszok tanácsán, bűnösök útján meg nem áll, és csúfolódók székében nem ül;  Hanem az Úr törvényében van gyönyörűsége, és az ő törvényéről gondolkodik éjjel és nappal.  És olyan lesz, mint a folyóvizek mellé ültetett fa, amely idejekorán megadja gyümölcsét, és levele nem hervad el; és minden munkájában jó szerencsés lészen.

Régóta ez az egyik kedvenc zsoltárom, és ma azon gondolkodtam mennyire aktuális a mondanivalója.
Négy utat - mintegy négy égtájat - jelöl meg benne az író:
- gonoszok tanácsa
- bűnösök útja
- csúfolódók széke
- az Úr törvényében való gyönyörködés
Az első három nagyon sok rosszat hozhat a magam és a másik ember életében, de tegye fel a kezét az, aki nem járt úgy, hogy ezek közül bármelyikbe beleesett volna.
A baj az, hogy pl. én nagyon érzékeny vagyok a cikizésre. Ez a műfaj azért rossz, mert míg én cikizek másokat, addig ártatlan tréfa, de mikor más kezdi rajtam köszörülni a nyelvét, máris a csúfolódók székébe ült...
Ez a dolog teljesen alkalmas arra, hogy engem csapdába ejtsen. Elkezdek rajta gondolkodni, hogy mit mondott, miért mondta, stb.
Gyakran használt kifejezés a Bibliában a tőr és háló, és a botránkozás.
TŐR - παγίς  (pagisz) - csapda, hurok, tőr; háló
HÁLÓ - δίκτυον  (diktüon) - halászháló
BOTRÁNKOZÁS -  σκάνδαλον  (szkandalon)
1) csapda, kelepce
2) bűnre csábítás / késztetés, kihívás
3) ok a felháborodásra, botránykő  
                                                                                          
Háló:
vékonyabb-vastagabb zsinegből kötött vadászati eszköz, mellyel a vadakat befogják v. a fogóba terelik. Amilyen vad fogására használják, nevezik el szarvas-, őz-, fürj- stb. hálónak. A csapóhálók fára vagy drótra vannak feszítve és a beléjük került vadakra ránthatók.

Mindezek a dolgok alkalmasak arra, hogy ezekbe belesve vergődjünk a csapdánkban, mint egy befogott, csapdába került vad.
Véleményem szerint a megoldás abban rejlik, hogy legyen bennünk készség arra, hogy elismerjük, néha teszünk ilyet, hogy akár akaratunkon kívül - akár akarattal, megbántsunk valakit. Csak egy kis csipkelődés, is elég. Ezeket meg kell bánni, megvallani, és Jézus segítségét kell kérni. Bocsánatot kérni sem árt.
És a dolog másik része, hogy ha minket bántottak meg, meg kell bocsátani. Teljes szívből, Jézus nevében. Persze valószínűleg nem könnyű, de akarati döntést kell hozni újra, és újra.
Jak 3:17  A felülről való bölcsesség pedig először is tiszta, azután békeszerető, méltányos, engedelmes, irgalmassággal és jó gyümölcsökkel teljes, nem kételkedő és nem képmutató.
Isten áldjon meg minket, hogy kérjünk és kapjunk bölcsességet - felülről!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...