Keresés ebben a blogban

2011. január 22., szombat

Dobd el a szemüveged!

 Megtérés után minden kifejezés más értelmet kap. Emlékszem régen, mikor azt mondták "bűn", egészen más kép jelent meg a lelki szemeim előtt. Például azt, hogy bűnben születtünk, vagy hogy a gyerekem bűnt követ el, nagyon igazságtalannak éreztem. Számomra a bűn az volt, amit a polgári törvénykönyvben annak neveztek, és mivel nem követtünk el olyasmiket (nagyon) persze, hogy azt gondoltam igazak vagyunk.
 Nagyon nehéz szakítani azokkal a következtetésekkel, amiket gyermekkorunk óta kialakítottunk. Márpedig a megtérés ezt jelenti. A régi elképzeléseimet kihajítom, az újakat pedig Istentől kapom. Például az igazság jelentése attól fogva az Isten igazsága lesz, a bűn pedig az lesz számomra, amit Ő annak nevez. Nagyon bonyolultnak tűnhet, de sokkal egyszerűbb, mint ahogyan ezt eddig gondoltuk. Ugyanis az addigi fogalmaink  megkötöztek, és behatároltak bennünket. Nem öltünk embert, nem raboltunk, mégsem volt tiszta a lelkiismeretünk. Ám ha az új szemüvegünkön keresztül nézünk, máris visszavehetünk a nagyképűségünkből, ugyanis megláthatjuk, hogy milyen távol vagyunk attól a mércétől, ami új életünkben egy új mértékegységet mutat. Ezt nem találod meg az SI rendszerben, de megtalálod a Bibliában.
 Ó de nehéz elfogadni mindezeket, de annyi örömöt ad, amikor helyreáll az a kapcsolat, ami az édent jellemezte.
 1Móz 2:25  Valának pedig mindketten mezítelenek, az ember és az ő felesége, és nem szégyenlik vala.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...