Keresés ebben a blogban

2020. január 2., csütörtök

Bosszúálló

Minap rácsodálkoztam, hogy Isten nem mindig és nem feltétlenül az elengedés, és a kegyelmesség Istene, hanem a néha a Bosszúálló szerepében lép fel.
Honnan veszem? Az igéből.
Görögben:
ἐκδικέω (ekdikeó)
1) igazságot szolgáltat, védelemben részesít
2) megtorol, megbüntet, számon kér
3) bosszút áll, megbosszul
Jel 19:2 Mert igazak és igazságosak az ő ítéletei, és azt a nagy paráznát, amely a földet megrontotta az ő paráznaságával, elítélte, és megbosszúlta az ő szolgáinak vérét annak kezén.
Róm 13:4 Mert Isten szolgája ő a te javadra. Ha pedig a gonoszt cselekszed, félj: mert nem ok nélkül viseli a fegyvert: mert Isten szolgája, bosszúálló a haragra annak, aki gonoszt cselekszik.
1Thess 4:6 Hogy senki túl ne lépjen és meg ne károsítsa valamely dologban az ő atyjafiát: mert bosszút áll az Úr mindezekért, amint előbb is mondottuk nektek és bizonyságot tettünk.
Zsid 10:30 Mert ismerjük azt, aki így szólt: Enyém a bosszúállás, én megfizetek, ezt mondja az Úr. És ismét: Az Úr megítéli az ő népét.
Luk 21:22 Mert azok a bosszúállásnak napjai, hogy beteljesedjenek mind azok, amik megírattak.
Héberben (ósz) 
 ‫נָקָם‬ (náqám) 
1) bosszú; bosszúállás
2) bosszúvágy

Ézs 34:8 Mert bosszúállás napja ez az Úrnak, a megfizetés esztendeje Sionnak ügyéért.
Ézs 59:17 És felölté az igazságot, mint páncélt, és a szabadítás sisakja van fején; felölté a bosszúállás ruháit, mint köpenyt, és búsulással vevé magát körül, mint egy palásttal.
Ézs 61:2 Hogy hirdessem az Úr jókedvének esztendejét, és Istenünk bosszúállása napját; megvigasztaljak minden gyászolót;
Ézs 63:4 Mert bosszúállás napja volt szívemben, és megváltottaim esztendeje eljött.

Ennyike.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...