Keresés ebben a blogban

2018. augusztus 28., kedd

Farizeusok, írástudók

 Múlt pénteken a Máté 23-at olvastuk, és egyáltalán nem vidám rész ez. Itt található.
Elmerenghetek azon, hogy ez rám hányszor és hányszor vonatkozott, vagy éppen, hogy ááá, dehogy...
7X mondja ebben a részben Jézus, hogy Jaj nektek képmutató írástudók és farizeusok ... Nem piskóta.
Nagyon egyszerű meglátásom volt az egésszel kapcsolatban, szinte banális.
Ezekkel az emberekkel az volt a baj, hogy tudták, nem helyes, amit csinálnak, nem tudnak megfelelni sem Istennek, sem embernek, de a hiányzó tulajdonságokat, odaszántságot, szeretetet, irgalmasságot képmutatással palástolták, ahelyett, hogy bevallották volna. Írja is a 3. versben, hogy amit mondanak, azt érdemes megfogadni, de a tetteiket kár követni. Jézust kell követni.
 A kiváltságok jöhettek, de az igaz emberséget nem kérték. Strapás is az. Állandóan megalázkodni Isten előtt. Állandóan új esélyt adni másoknak és magamnak.
Kb ez a különbség a képmutató írástudó és az igaz hívő ember között.
Pál apostol szavaival élve: Magamról nem gondolom, hogy elértem volna, de egyet teszek..
Folyt köv a linken, mégpedig a Fiilippi 3,12-től.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...