Keresés ebben a blogban

2017. október 11., szerda

Példázat a gyomokról és a búzáról

 Minap eltöprengtem lehet-e még ennél gonoszabb ez a világ?
Márminthogy szeretem, szép, meg minden, de annyira céltévesztettek az emberek, hogy nem tudom lehetne még ennél rosszabb? És nem, nem vagyok depressziós. Legalábbis remélem.
 Hogy jó hírt is mondjak én sem voltam különb, de már elmúlt. Jézus miatt. Mutatott egy „kiváltképp való utat”.
Egy csomó dolgot másképp látok, van más perspektíva előttem. Nem csak a törtetésből, de a szeretetlenségből is van kiút. Visszanézve el kell ismernem, pontosan így reagáltam a kritikára, pontosan így gázoltam át másokon, pontosan ilyen büszke és öntelt voltam, pontosan ilyen fontos volt, hogy mindig igazam legyen. Ha nem volt igazam, addig manipuláltam és addig csűrtem-csavartam a dolgokat, amíg el nem ismerték... Miután rájöttem, hogy mindaz amiket csinálok bűn, átértékeltem a dolgokat. Nem ment egyik percről a másikra, de már nem akarok Jézusnak több sebet okozni!
Nnna, de itten van egy példázat, amit Jézus a magokról mond:
Mt. 13,24 Másik történetet is mondott nekik. „Isten Királysága hasonló ehhez: egy ember tiszta búzát vetett a szántóföldjébe. 25 Amikor mindenki aludt, eljött az ellensége, és gyommagokat[b] szórt a vetés közé, majd elment. 26 A búza felnőtt, és kalászt hozott, de közben a gyomok is megnőttek. 27 A szolgák ekkor megkérdezték a gazdájukat: »Uram, te jó magot vetettél a földedbe. Akkor hogyan kerültek oda a gyomok?« 28 »A gyomokat az ellenség vetette« — felelte a gazda. A szolgák tovább kérdezték: »Akarod, hogy kigyomláljuk?« 29 »Ne tegyétek — válaszolta —, mert akkor esetleg a búzát is kitépnétek a gyomokkal! 30 Hagyjátok csak együtt nőni mindkettőt az aratásig! Akkor szólok majd az aratóknak: Szedjétek össze először a gyomokat, kössétek csomókba, és égessétek el, a tiszta búzát pedig gyűjtsétek a raktáramba!«
Majd mindezt kicsivel később megmagyarázza:
36 Tanítványai odamentek hozzá, és kérték: „Magyarázd el nekünk a búza és a gyomok példázatát!” 37 Jézus így válaszolt: „Aki a jó magot veti, az az Emberfia. 38 A szántóföld a világ. A jó mag azokat jelképezi, akik Isten Királyságához tartoznak, a gyomok pedig azokat, akik a Gonoszhoz tartoznak. 39 Az ellenség, aki a gyomokat veti, a Sátán. Az aratás ennek a korszaknak a vége[e], az aratók pedig az angyalok. 40 Ahogy a gyomokat összeszedik és elégetik, úgy fog történni ennek a korszaknak a végén is. 41 Az Emberfia elküldi angyalait, hogy válogassák ki és gyűjtsék össze Királyságából mindazokat, akik gonosz dolgokat tesznek, és akik miatt az emberek vétkeznek. 42 Ezeket tüzes kemencébe dobják, ahol sírás és fogcsikorgatás lesz. 43 Ekkor azok, akik szeretik az igazságot, ragyogni fognak majd Mennyei Atyjuk Királyságában, mint a nap. Akinek van füle, hallja és értse meg, amit mondok!”
Miért késel Jézus? Ezt a dalt tanuljuk a gyüliben mostanában. Nagyon szép. Hallga!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...