Keresés ebben a blogban

2017. január 18., szerda

,,Csak” a Miatyánk

Ezt a régi üzenetet frissítem fel ma:
Nem tettem hozzá semmit, nem vettem el belőle semmit, mégis aktuális.
Ki érti ezt?
:)
 Többször is felfigyeltem arra, hogy a mindenki által ismert imádság a ,,Miatyánk..." valójában egy mankó, amit ha tételesen és őszintén belegondolva végigmondunk egy belsőséges beszélgetés jön létre Azzal, Akit megszólítottunk.
Máté 6:9-13  Ti azért így imádkozzatok: Mi Atyánk, ki vagy a mennyekben, szenteltessék meg a te neved; Jöjjön el a te országod; legyen meg a te akaratod, mint a mennyben, úgy a földön is. A mi mindennapi kenyerünket add meg nékünk ma. És bocsásd meg a mi vétkeinket, miképpen mi is megbocsátunk azoknak, akik ellenünk vétkeztek;  És ne vígy minket kísértetbe, de szabadíts meg minket a gonosztól. Mert tiéd az ország és a hatalom és a dicsőség mind örökké. Ámen!
Kicsit megrágva, kirészletezve és modernizálva így hangzik:

Az imaMit is jelent ez?
Mi Atyánk, ki vagy a mennyekben, szenteltessék meg a te neved;Mennyei Apukánk!
Legyen szent (elkülönített, nem összevegyített) a neved és aszerint is használjam!
Jöjjön el a te országod; legyen meg a te akaratod, mint a mennyben, úgy a földön is.Legyél Te a valóságos uralkodó! Itt is történjen meg amit elhatároztál úgy mint a mennyben, ahol senki sem szegül Veled szembe! ...Még én se, pedig az nagy szó.
A mi mindennapi kenyerünket add meg nékünk ma.A mai ennivalónkat add meg nekünk! (Köszönöm, hogy ennél mindig bőségesebb ellátást adtál!)
És bocsásd meg a mi vétkeinket,
(Engedd el a tartozásainkat...)
Ne haragudj, hogy
  • türelmetlen voltam másokkal,
  • nem volt kedvem rendet rakni,
  • nem beszélgettem Veled,
  • pletykáltam,
  • rosszat feltételeztem valakiről,
  • idegesít a ...
  • érzéketlen voltam egy barátommal,
  • nem csináltam meg rendesen valamit, amit megígértem,
Pedig mindez igazán nyomaszt engem!
miképpen mi is megbocsátunk azoknak, akik ellenünk vétkeztek;

(...ahogy mi is elengedtük azokat a nekünk tartozóknak)
Én is úgy döntök, hogy nem haragszom
  • férjemre, hogy nem csinálta meg azt, amit ígért,
  • lányaimra, hogy hiába beszélek nekik,
  • régi barátomra, amiért beszólt nekem és annyira ,,leszedte rólam a keresztvizet” a múltkor.
  • valakire, akinek hiába beszélek, nem fogadja meg a tanácsomat, :) (pedigbiztoselőrébbvinnéazéletét- 
énmárcsaktudommer'nálamvanabölcsekköve)
És új esélyt adok mindegyiküknek, mert Te is mindig új esélyt adsz nekem.
És ne vígy minket kísértésbe, de szabadíts meg minket a gonosztól.Ne engedd, hogy olyan megpróbáltatás érjen, amit nem tudok elviselni, és védj meg minket rossz, káros, gonosz, semmirekellő, hitvány dolgoktól!
Mert tiéd az ország és a hatalom és a dicsőség mind örökké. Ámen!Mert Tiéd az uralom, az erő és a tisztelet mindig,
Legyen így!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...