Keresés ebben a blogban

2013. október 18., péntek

Nátánáel

Új példaképem lett Nátánáel személyében.
Nem sok szó esik összességében Róla az újszövetségben, mégis annyira szimpatikus figura. Azt a néhány dolgot, amit megtudhatunk róla, bemásolom:
Jn 1,45-51 Fülöp találkozott Nátánáéllel, és ezt mondta neki: „Megtaláltuk azt, akiről Mózes a törvényben és a próféták szólottak, József fiát, Jézust, a názáretit.”  
Nátánáél megkérdezte tőle: „Názáretból támadhat-e valami jó?” „Jöjj, és lásd meg!” - felelte neki Fülöp. 
Jézus látta Nátánáélt, amint hozzá ment, és ezt mondta róla: „Lám, egy igazi izraelita: kiben nincsen csalárdság.” 
„Honnan ismersz engem?” - kérdezte tőle Nátánáél. Jézus azt felelte neki: „Mielőtt Fülöp hívott volna, láttalak, ahogy a fügefa alatt voltál.”  
„Rabbi! - felelte neki Nátánáél - Te az Isten Fia vagy, az Izrael királya.” 
Jézus ezt válaszolta neki: „Mert azt mondtam: láttalak a fügefa alatt, hiszel? Nagyobbakat látsz majd ezeknél.” 
Aztán így szólt hozzá: „Bizony, bizony, azt mondom nektek: Megnyitva fogjátok látni az eget, s látni fogjátok Isten angyalait, amint föl s alá szállanak az embernek Fiára.”  
És hát azon gondolkodtam mi a bánatot csinálhatott ez a szimpatikus fickó a fügefa alatt, ami alapján Jézus felismerte őt?
Én is akarok ilyen lenni!
Mármint akit Jézus felismer, és én is hamar be tudom azonosítani, hogy Ő a Király.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...