Keresés ebben a blogban

2012. május 23., szerda

Tőrbe ejtve

Maga a kifejezés igazán régimódi, talán sokan nem is tudják mit jelent.
Tőrbe ejtve = megbotránkozva
 σκανδαλίζω  (szkandalidzó)
1) tőrbe csal, elgáncsol, elbotlaszt
2) bűnre, elpártolásra, elégedetlenségre csábít
3) megbotránkoztat, felháborít

Etimológia:  a σκάνδαλον  (szkandalon)-ból
1) csapda, kelepce
2) bűnre csábítás / késztetés, kihívás
3) ok a felháborodásra, botránykő

Mostani feldolgozásra kb annyi, hogy valakinek a viselkedését annyira rossznak látod, hogy egyszerűen nem tudsz vele mit kezdeni.
Nem érted, nem veszi be a gyomrod.
Mindig visszatérsz a gondolkodásodban ehhez a számodra rendkívül érthetetlen viselkedéshez.
Hogy csak vélted azt, hogy igazságtalanság, méltánytalanság történt veled? Nem tudod, mert nincs emberi fórum, ahol ennek a végére lehetne járni....
Nehéz okosnak lenni.
Ján 6:61  Tudván pedig Jézus ő magában, hogy e miatt zúgolódnak az ő tanítványai, monda nékik: Titeket ez megbotránkoztat (tőrbe ejt)?

Máté 18:6  Aki pedig megbotránkoztat egyet e kicsinyek közül, akik én bennem hisznek, jobb annak, hogy malomkövet kössenek a nyakára, és a tenger mélységébe vessék.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...