Keresés ebben a blogban

2012. május 30., szerda

Gyógyulásunk feltétele

Sokszor kell eljutnunk arra a következtetésre, hogy képtelenek vagyunk megfelelni, de ha mindent tuti jól csinálnánk, már nem is lenne szükségünk Jézusra.
Tegnap és ma a Máté 13-at olvastam részleteiben.
Tegnap az volt hangsúlyos, ahogy Jézus egy régi próféciáról beszél:
Máté 13:13-15  Azért szólok velük példázatokban, mert látván nem látnak, és hallván nem hallanak, sem nem értenek. És beteljesedik rajtok Ézsaiás jövendölése, amely ezt mondja: Hallván halljatok, és ne értsetek; és látván lássatok, és ne ismerjetek: Mert megkövéredett e népnek szíve, és füleikkel nehezen hallottak, és szemeiket behunyták; hogy valami módon ne lássanak szemeikkel, és ne halljanak füleikkel, és ne értsenek szívükkel, és meg ne térjenek, és meg ne gyógyítsam őket.
(A  Máté 13:13-15 -ra kattintva párhuzamosan az egyszerű és a Csia féle fordítást lehet olvasni)
Ezt mindegyik evangélium megismétli, majd Pál is az Apcs 28:27;  Róm 11:8-ben.
És ahonnan idézi az az Ézsaiás 6,9-1:
Ézs 6:9-10  És mondja: Menj, és mondd ezt e népnek: Hallván halljatok és ne értsetek, s látván lássatok és ne ismerjetek;  Kövérítsd meg e nép szívét, és füleit dugd be, és szemeit kend be: ne lásson szemeivel, ne halljon füleivel, ne értsen szívével, hogy meg ne térjen, és meg ne gyógyuljon.  
Ma pedig az volt hangsúlyos, ahogyan mi válogatunk Isten igazságai között, mondva: - Ezt beveszi a gyomrom, azt meg nem tudom lenyelni.
Pedig úgy kéne fogadni, mint a szántóföldben elrejtett kincset, vagy a nagy értékű igazgyöngyöt. Minden saját okoskodásunkat sutba kellene dobnunk.
Máté 13:44-46  Ismét hasonlatos a mennyeknek országa a szántóföldben elrejtett kincshez, amelyet megtalálván az ember, elrejti azt; és afelett való örömében elmegy és eladván mindenét amije van, megveszi azt a szántóföldet.  Ismét hasonlatos a mennyeknek országa a kereskedőhöz, aki igazgyöngyöket keres;  Aki találván egy drágagyöngyre, elment, és mindenét eladta amije volt, megvette azt.
És hogy miért kell lemondani a saját logikai rendszerünkről? Mert Isten azt mondta!
Ézs 55:8-9  Mert nem az én gondolataim a ti gondolataitok, és nem a ti útjaitok az én útjaim, így szól az Úr!  Mert amint magasabbak az egek a földnél, aképpen magasabbak az én útjaim útjaitoknál, és gondolataim gondolataitoknál!
Ez is érdekelhet: Szánakozás
Az elhívásról
Megismerés
Napiremény

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...