Keresés ebben a blogban

2020. április 13., hétfő

Pajzsom

Sok mémet láthatunk a koronavírus kapcsán, párat én is megosztottam, most nem erről lesz szó.

Tegnap reggeli kapkodva összedobott imám ennyi volt:
Te vagy az én pajzsom Istenem!
Utána kellett néznem, hogy hol olvashatok erről a Bibliában. Az egyik héber kifejezés erre a
  ‫מָגֵן‬ (máḡén)
1) pajzs
2) szimbolikusan a védelmező Isten, ill. fejedelem
Az Ószövetségben 60x-, ebből is a 2Sámuel 22-ben 3x fordul elő.

  • 2Sám 22:3 Az Isten az én erősségem, őbenne bízom én.; Pajzsom nekem ő s üdvösségemnek szarva, erősségem és oltalmam.; Az én üdvözítőm, ki megszabadítasz az erőszakosságtól.
  • 2Sám 22:31 Az Istennek útja tökéletes;; Az Úrnak beszéde tiszta;; Pajzsa ő mindeneknek, akik őbenne bíznak.
  • 2Sám 22:36 Üdvösségednek pajzsát adtad nekem,; S kegyelmed naggyá tett engem.

Engem bátorított. Titeket?


Ezt pedig itt egy későbbi kutatáshoz kiteszem, - jobbára magamnak. Tk. a görögök 5 féleképpen fordították azt, ami a héberben 1 szó volt. De ez már egy másik bejegyzés lesz... Na, cupp!
H4043   ‫מָגֵן‬  (máḡén)
magen                  G484 anti lepsis
magen                  G996 boetheia
magen                 G2375 thureos
magen                 G2900 krataios
magen                 G3696 hoplon


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...