Keresés ebben a blogban

2019. október 14., hétfő

Szentlélekkel telve

Ezen kívül még Jézusról írja a Biblia, hogy Szentlélekkel teljes, mikor a pusztai megkísértés után visszatért. 
Mikor a gyülekezet döntéseket hozott, azt látjuk, hogy fontos tulajdonsága volt a választottaknak, hogy Szent Lélekkel, Szentszellemmel teljesnek legyenek.
Jó szokásomhoz híven Rákerestem az eredeti, azaz a görög szavakra, úgy mint:
SZENT: ἅγιος, α, ον (hagiosz, a, on) 
1) szent, megszentelt, Istennek szentelt, Isten tulajdona. Lehet Isten jelzője; Isten népének, hívőknek jelzője, illetve vonatkozhat különleges kiválasztásra (pl. próféták, elsőszülött fiúk)
2) tökéletes, hibátlan, tiszta, Istenhez méltó
LÉLEKKEL:  τό πνεῦμα, -ατος (to pneuma, -atosz) 
1) szél, fuvallat
2) lélekzet, lehelet
3) szellem
4) szellemi lény; kísértet
TELJES: πλήρης, ες (plérész, esz) 
1) teli, teljes, megtelt vmivel
2) teljes, hiánytalan, egész

A képen látható helyeken találtam ezt a 3 görög szót együtt. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...