Keresés ebben a blogban

2019. február 16., szombat

Időtényező

Nagyon megtetszett ma Isten időhöz való hozzáállása. Azt írja az ige:
Zsid 4:15-16 Mert nem oly főpapunk van, aki nem tudna megindulni gyarlóságainkon, hanem aki megkísértetett mindenekben, hozzánk hasonlóan, kivéve a bűnt.Járuljunk azért bizodalommal a kegyelem királyi székéhez, hogy irgalmasságot nyerjünk és kegyelmet találjunk, alkalmas időben való segítségül.
Ennek néztem kicsit utána. Görögben εὔκαιρος, ον (eukairosz, on)
- jól időzített, alkalmas időben történő, időszerű
Etimológia:
εὖ (eu)
1) jól, helyesen
2) jól van, helyes
3) szerencsésen, boldogan, sikeresen 
ὁ καιρός, -οῦ (ho kairosz, -u) 
1) alkalom, alkalmas / megfelelő idő
2) kijelölt, elrendelt idő(pont)
3) időszak, korszak

Hát, csak ennyi. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...