Keresés ebben a blogban

2018. december 26., szerda

Bennünk lévő


Ily köves, sziklás területen csoda, ha egy kis víz
utat tör magának. De a víz képes rá. 
 Pál apostol mond olyat, hogy az erő, a szeretet és a józanság lelkét kaptuk.

2Tim 1:7 Mert nem félelemnek lelkét adott nekünk az Isten; hanem erőnek és szeretetnek és józanságnak lelkét.

Mihez kezdek ezzel a lélekkel kínos-, vagy éppen nehéz szituációkban, szeretetlen közegben? Egyáltalán megbecsülöm, észlelem? Hálás vagyok érte? Tisztában vagyok azzal, hogy nem mindenki kapta?

Erő: ἡ δύναμις, -εως (hé dünamisz, -eósz)
1) erő
2) csodatevő erő
3) csoda, csodatevő erő megnyilvánulása
4) hatalom, képesség

Józanság: σωφρονισμός, -οῦ (ho szóphroniszmosz, -u) 1) józanság, mértékletesség, önuralom, 2) egészséges gondolkodásmód

Szeretet: ἡ ἀγάπη, -ης (hé agapé, -ész) 1) szeretet, 2) szeretetvendégség
Jer 17:9-10 Csalárdabb a szív mindennél, és gonosz az; kicsoda ismerhetné azt? Én, az Úr vagyok az, aki a szívet fürkészem és a veséket vizsgálom, hogy megfizessek kinek-kinek az ő utai szerint és cselekedeteinek gyümölcse szerint.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...