Keresés ebben a blogban

2018. május 21., hétfő

Amitől ma dühös lettem

 Volt itt két dolog, ami előtt először csak simán hitetlenkedve álltam, aztán dühös lettem, majd még el is sírtam magam. Az egyik:
Lukács 4,13 Ekkor a Sátán felhagyott vele, hogy Jézust próbára tegye. Egy ideig félreállt, és várta a kedvező alkalmat.
A  másik:
Lukács  22, 31-32 Sátán kikövetelte, hogy megrostáljon, mint a búzát, de imádkoztam érted, hogy a hited ne fogyjon el. 
Megnéztem a görögöt, és bár a magyar fordítások közül nagyon ritkán adják vissza az eredetit, a görögben az elsőnél kairosz van:
 καιρός  (kairosz)
1) alkalom, alkalmas / megfelelő idő
2) kijelölt, elrendelt idő(pont)
3) időszak, korszak
... a másodiknál pedig:

ἐξαιτέομαι (ἐξαιτέω)  (exaiteomai exaiteó) - kikér, kikövetel (pl. rabszolgát kínvallatásra)

És, hogy mi az, ami ilyen szinten elszomorított / feldühített? Hát az, hogy ez az ordító oroszlán ma is lesi, hogy elnyelnyeljen némelyeket. Becsap, szétdobál, kapcsolatokat tesz tönkre, elhomályosítja a lelkiismeretet, olyan dolgokra irányítja a figyelmünket, amik nem fontosak.

Ami engem illet nem fogom hagyni, hiszen meg van írva:
Álljatok ellene az Ördögnek és elfut előletek.

2 megjegyzés:

  1. Nekem az a vígaszom,hogy Jézus már legyőzte a Gonoszt és azóta láncravert kutya, meg van kötve a hatalma és az ÚR a leghatalmasabb!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, ez engem is vigasztal. Ez a düh, amiről írtam olyan, mint amikor meglátod, hogy ki áll a problémák hátterében, ki mozgatja a szálakat. Ki ugrasztotta egymásnak a férjet és a feleséget, ki okozza a betegségeket, viszályokat, ki mardossa a sarkunkat. Tudod, az ordító oroszlán, akinek ellen kell állnunk.
      Néha kívánatos ez a düh. Néha még ennél is kívánatpsabb. Csak a harcviselésünk eszközeit kell jól megválasztani és tudni, hogy nem test és vér (mégcsak nem is testvér) ellen van harcunk!

      Törlés

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...