Keresés ebben a blogban

2016. december 10., szombat

Anthrópoktonosz

Hogy is kezdjem... Reggel egy kifejezés ugrott be: embergyilkos, emberölő. Úgy véltem tudom, hogy, az Ördögről szól, ezért meglepett, hogy két esetben használja az Újszövetség kizárólag emberekkel kapcsolatban.
Embergyilkos, emberölő ἀνθρωποκτόνος  (anthrópoktonosz) - Innen a cím.
  1. Ján 8:44  Ti az ördög atyától valók vagytok, és a ti atyátok kívánságait akarjátok teljesíteni. Az emberölő volt kezdettől fogva, és nem állott meg az igazságban, mert nincsen ő benne igazság. Mikor hazugságot szól, a sajátjából szól; mert hazug és hazugság atyja.
  2. 1Ján 3:15  Aki gyűlöli az ő atyjafiát, mind embergyilkos az: és tudjátok, hogy egy embergyilkosnak sincs örök élete, ami megmaradhatna ő benne.
...
 Mikor ezeket a tulajdonságokat felfedezem magamban, nem vagyok túl boldog. Nem tudom, hogyan lesz tovább, hiszen magammal egy bőrben kell leélnem a hátralevőt, és mindezt egy gyilkossal? Nem sok kedvem van ehhez.
Mert:
Ján 8:34  Felelt nékik Jézus: Bizony, bizony mondom néktek, hogy mindaz, aki bűnt cselekszik, szolgája a bűnnek. 
és:
Róma 7:21-25 Tehát ez érvényes rám nézve: én, aki a jót akarom tenni, mégis törvényszerűen mindig valami rosszat találok magamban. Ami a lényem legbelső részét illeti, szeretem Isten törvényét. Azonban látok egy másik törvényt, amely a régi, emberi természetemben működik. Ez a bűn törvénye, amely az értelmem által elfogadott törvény ellen harcol. Emiatt vagyok fogoly, a bűn törvényének börtönébe zárva. Milyen szörnyű helyzetben is vagyok! Ki szabadít meg engem ettől a régi természettől, amely a halál felé taszít? Isten az, aki megszabadít! Hálát adok Istennek, hogy valóban megszabadít Urunk, Jézus Krisztus által! Ami tehát engem illet, a lényem legbelső részével Isten törvényét szolgálom, ugyanakkor a régi emberi természetem még a bűn törvényének a rabszolgája.
És, hogy legyen jó hír is:
Róma 8

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...