Keresés ebben a blogban

2016. július 20., szerda

Művelet

 Napokkal ezelőtt „jutott eszembe" a képen lévő Ige és ma kirakom.
Olyan volt, mintha pont nekem mondaná ezt Jézus. Gyakran úgy megyek a munkába, hogy imádkozom az úton és ezalatt történt.
Elolvastam a szövegkörnyezetét, nem tagadom hosszú szakasz volt, sok dolog megérintett.
Itt történt:
  • a kalásztépés,
  • a 7. versben, hogy várták, hátha a szombat ellenére gyógyításba kezd.
  • meg is gyógyított egy sorvadt kezű embert,
  • egész éjjel virrasztott és imádkozott a hegyen,
  • kiküldött 12 apostolt,
  • 20. verstől boldogmondások,
  • 27-től „szeressétek ellenségeiteket",
  • 37-től ne ítéljetek,
  • 43-tól „A jó fa nem terem rossz gyümölcsöt. Ugyanígy rossz fa sem teremhet jó gyümölcsöt. 44 Minden fát a gyümölcséről lehet felismerni. Tövises bokrok nem teremnek fügét, és a tüskés bozót sem terem szőlőt.  A jó ember jó dolgokat gyűjt össze a szívében, és azokból hozza elő mindazt a jót, amit mond és tesz. A gonosz ember szívében azonban gonosz dolgok vannak, és azokból hozza elő mindazt a gonoszságot, amit mond és tesz. Mert a száj azt mondja ki, ami a szívet megtölti.”
  • Aztán a bölcs és az ostoba házépítési szokása kapcsán a fent említett mondat: 
„Aki hozzám jön, meghallgatja tanításomat, és engedelmeskedik a szavamnak, az hasonló ehhez: egy ember házat épített, és jó mélyre leásta az alapját. Egészen a kőszikláig ásott, és arra alapozta a házát. Azután jött az áradat, beleütközött a házba, és el akarta sodorni, de nem tudta megingatni, mert erős alapra építették. Aki pedig hallja a szavamat, de nem engedelmeskedik, az hasonló ehhez: egy ember házat épített, de minden alapozás nélkül, csak a földre. Amikor jött az árvíz, a ház azonnal összedőlt. Csak egy romhalmaz maradt belőle.”
Hogy visszautaljak a címre, a „művelni" szó jelentése görögben:  ποιέω  (poieó)
1) tesz, cselekszik
2) csinál, készít, létrehoz, alkot
3) terem; (termést) hoz
4) okoz, eredményez, kelt, szerez, biztosít
5) tesz vmivé
6) megvalósít; elkövet
7) szerez, szert tesz
8) cselekszik, tevékenykedik
9) tesz, helyez, visz

Nekem a jelen élethelyzetemre lefordítva ezt jelenti:
Sokat tudok már Jézusról, mégis elakadtam egy szinten az emberi kapcsolataimban, de leginkább egyben. Ez az egy azonban épp elég erős akadály tud lenni, ami visszatart engem. Nem szabad hagynom! Nem a saját, emberi harcmodorommal kell megküzdenem. Nem az emberi és világi tapasztalataimat kell latbavetnem.  A Jézustól tanultakat kell alkalmaznom!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...