Keresés ebben a blogban

2015. augusztus 25., kedd

Barát

 Újfent visszatértem a János Evangéliumában a 15.részhez. Érdekes módon szombaton is azt olvastam, de most más meglepő tanulság volt benne.
Mindenképpen arra jutottam, hogy Jézus barátja akarok lenni! Azt mondja, hogy csak az lehet az, aki megtartja az Ő parancsait.
Ján 15:14  Ti az én barátaim vagytok, ha azokat cselekszitek, amiket én parancsolok néktek.
 Ez cseppet sem szokványos barátság. Itt a felek nem egyenrangú partnerek, mégis semmire sem vágyom jobban, mint erre a barátságra. Ebben a barátságban Isten elé tudom vinni az én mostani nagy kérdéseimet, kéréseimet.
3 érdekes szó ebben a mondatban:
  1. BARÁT: φίλος  (philosz) - barát; társ; bizalmas
  2. CSELEKEDET: ποιέω  (poieó) tesz, cselekszik; csinál, készít, létrehoz, alkot; terem; (termést) hoz; okoz, eredményez, kelt, szerez, biztosít; tesz vmivé; megvalósít; elkövet; szerez, szert tesz; cselekszik, tevékenykedik; tesz, helyez, visz
  3. PARANCS; ἐντέλλομαι  (entellomai) - megparancsol, elrendel, meghagy



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...