Keresés ebben a blogban

2014. május 31., szombat

Ézsaiás 58 - Nekem

Hungarian Bible: Easy-to-Read Version (ERV-HU)
A képmutató böjtölés


„Kiálts, jó hangosan!

Emeld föl hangodat, mint a trombita,

ne félj!

Mondd meg népemnek, miben vétkeztek,

Jákób népének mutasd meg bűneiket!

2 Hiszen ők naponta buzgón keresnek engem,

hogy megértsék útjaimat!

Hát nem olyan nép ez, amely igazságosan él,

és Istenének parancsait tiszteli?

Igazságos döntéseket kérnek tőlem,

és Isten közelségére vágyakoznak![a]

3 Ezt mondják nekem: »Miért böjtölünk,

ha nem veszed észre?

Miért gyötörjük magunkat,

ha nem törődsz vele?«


De én ezt felelem: Nézzétek!

Még a böjt napján is kedvteléseitek űzitek,

és dolgoztatjátok rabszolgáitokat!

4 Még a böjt idején is veszekedtek

és vitatkoztok,

gonosz indulattal támadtok egymásra,

majd ölre mentek!

Nem úgy böjtöltök,

hogy könyörgésetek hangja

följusson a magasba!

5 Azt hiszitek, ez az a böjt,

amelyet én szeretek?

Az a böjt, hogy az ember

éhezéssel gyötri magát?

Hogy fejét lehajtja, mint a káka,

zsákruhába öltözik,

és hamuban térdel?

Ezt nevezitek ti böjtnek,

az Örökkévaló kedves napjának?
Az igazi böjt, amelyet az Örökkévaló szeret


6 Nem! Az a böjt, amelyet én szeretek,

nem ilyen!

Nyissátok ki a gonoszság bilincseit!

Engedjétek szabadon az elnyomottakat,

oldozzátok le igájuk köteleit!

Törjetek össze minden igát!

7 Kenyered oszd meg az éhezővel,

otthonodat a hajléktalan szegénnyel,

ha ruhátlant látsz, öltöztesd föl,

és testvéred elől ne zárkózz el!

8 Akkor felvirrad világosságod,

mint a hajnal fénye,

betegségedből hamar felépülsz,

és egészséged helyreáll,

az Igazságos[b] megy előtted, mint elővéd,

az Örökkévaló dicsősége pedig hátulról védelmez.

9 Akkor, ha segítségül hívod az Örökkévalót,

ő meghallja, és válaszol neked.

Mikor hozzá kiáltasz,

azt mondja: »Itt vagyok!«


Ha egymást le nem igázzátok,

ha másokra ujjal nem mutogatsz,

ha beszéddel sem támadsz senkire,

10 ha odaadod az éhezőnek, amit saját lelked kíván,

hogy a nyomorultak lelkét tápláld vele,

akkor felragyog világosságod a sötétben is,

még a homály is úgy ragyog, mint a déli verőfény.

11 Akkor az Örökkévaló vezérel téged szüntelen,

még kietlen, száraz földön is mindennel ellát.

Csontjaidat megerősíti,

s olyan leszel, mint a jól öntözött, viruló kert,

mint a forrásvíz, mely el nem apad.

12 Fiaid felépítik az ősi romokat,

és jövendő nemzedékek számára építesz alapokat.

Így fognak nevezni:

»Romos várfalak felépítője,

utak megújítója,

városok újjáépítője.«


13 Ha szombat ünnepén nem indulsz útra,

és szent napomon nem jársz kívánságod után,

hanem örömöd leled a szombati nyugalomban,

az Örökkévaló szent és dicsőséges napjának tartod,

és őt tiszteled azzal,

hogy nem a hétköznapi dolgaiddal foglalkozol,

nem a kívánságaidat követed,

s nem beszélsz hiábavalóságot,

14 akkor gyönyörködni fogsz az Örökkévalóban,

járatlak a föld magaslatain,

és Jákóbnak, ősapádnak örökségével táplállak!”

— az Örökkévaló szája mondja ezt.

Footnotes:
Ézsaiás 58:2 Hiszen… vágyakoznak Az egész 2. vers ironikus hangvételű. Isten népére valójában ezeknek éppen az ellenkezője volt jellemző.
Ézsaiás 58:8 Igazságos Vagyis: Isten maga megy előtted, és utat készít neked — ugyanakkor ő az „utóvéd” is, hogy hátulról is védelmezzen. Az egész kép a pusztai vándorlást idézi. De fordítható így is: „igazságosságod megy előtted…”.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...