Keresés ebben a blogban

2013. május 30., csütörtök

Kézenfogva



Szeretem a zsoltárokat olvasni. Annyira szemléletesek.

Dávid a 25. zsoltárban többször is ír az Úr vezetéséről, meg arról, hogy mennyire segítőkész, ha hozzá megyünk.

9. Igazságban járatja az alázatosokat, és az ő útjára tanítja meg az alázatosokat.


tanítani a héberben  לָמַד  (lámaḏ), amit így lehet fordítani:
tanít, fegyelmez, kiképez,
tanul, megtanul, hozzászokik,
edz, hozzászoktat,
valamit kitanult, kiképzésen részt vett

Még az "alázatos" kifejezés tetszik itt nekem. Valami olyasmit sugall, hogy lemondok a saját okoskodásomról, a saját megoldásaimról. Néha, mert a körülményeim lemondattak róla, néha pedig, mert rájöttem, hogy sehova sem vezettek.
alázatos héberben: עָנָיו עָנָו  (ʿánájv ʿánáv)
elnyomott, szerencsétlen, nyomorult,
alázatos, szerény, szelíd.

Valami ilyesmit mondhatott Jézus is, amikor így nyilatkozott:
Máté 11:29  Vegyétek föl magatokra az én igámat, és tanuljátok meg tőlem, hogy én szelíd és alázatos szívű vagyok: és nyugalmat találtok a ti lelkeiteknek.
Vigasztaló, hogy tanulható...



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...