Nem ismeretlen az egyházban a széthúzás fogalma ma sem és akkor sem volt az.
De hogy kezelte ezt János - a szeretetéről híres apostol?
Pár évvel Jézus halála után (valaki szerint a 90-es években) írta ezt a levelet. Arról beszél benne, hogy mennyire fontos a vendégszeretet, majd megemlít egy Diotrefész nevű férfit, aki pontosan ellenük dolgozik, róluk ,,csácsog", stb.
Úgy intézi, hogy legyen vele találkozása, és figyelmeztetni tudja. Csia Lajos az emlékeztetés szót használja, aminek a görög megfelelője hüpomimnészkó - emlékeztet, figyelmeztet; passzív alak: emlékezik, eszébe jut. Ez a szó - ὑπομιμνῄσκω (hüpomimnészkó), ennyi helyen fordul elő az újszövetségben, és ilyen szövegkörnyezetben:
És hátra fordulván az Úr, tekinte Péterre. És megemlékezék Péter az Úr szaváról, amint néki mondta: Mielőtt a kakas szól, háromszor megtagadsz engem. (Luk 22:61)
Ama vígasztaló pedig, a Szent Lélek, akit az én nevemben küld az Atya, az mindenre megtanít majd titeket, és eszetekbe juttatja mindazokat, amiket mondottam néktek. (Ján 14:26)
Ezekre emlékeztesd, kérvén kérve [őket] az Úr színe előtt, hogy ne vitatkozzanak haszontalanul, a hallgatóknak romlására. (2Tim 2:14)
Emlékeztessed őket, hogy a fejedelemségeknek és hatalmasságoknak engedelmeskedjenek, hódoljanak, minden jó cselekedetre készek legyenek, (Tit 3:1)
Annakokáért nem mulasztom el, hogy mindenkor emlékeztesselek titeket ezekre, noha tudjátok ezeket, és erősek vagytok a jelenvaló igazságban. (2Pét 1:12)
Ezért, ha odamegyek, felemlítem az ő dolgait, amelyeket cselekszik, gonosz szavakkal csácsogván ellenünk; sőt nem elégedvén meg ezzel, maga sem fogadja be az atyafiakat, és akik ezt akarnák, azokat is akadályozza, és az egyházból kiveti. (3Ján 1:10)
Emlékeztetni akarlak továbbá titeket, mint akik egyszer má] tudjátok, hogy az Úr, amikor a népet Egyiptom földéből kiszabadította, később azokat, akik nem hittek, elvesztette. (Júd 1:5)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése