Keresés ebben a blogban

2020. július 25., szombat

Jézus háza

Egy embernek volt egy nagy háza. Két szintes volt, szintenként 5 szobával, azaz 10 szobás házzal rendelkezett. 
Egy nap kopogást hallott az ajtón. Kinyitotta és Jézust
pillantotta meg. Leesett az álla a meglepetéstől, mikor
meglátta. "Jézus!" - szólította meg végül a ház tulajdonosa
- "Gyere be kérlek! Fent, a felső emeleten van a legszebb
szobám a házban, gyere szállj meg nálam! Ez lesz a Te szobád!"

Jézus egy igazi gentleman! Örömmel szállt meg a ház tulajdonosa
legszebb szobájában.
Este újabb kopogást hallott a tulaj. Az ajtóhoz ment és kinyitotta.
Nagyon meglepődött! Az ördög volt az maga!
"Mit keresel itt?" - kérdezte a tulaj ijedtében az ördögtől.
"Azért jöttem, hogy kiraboljam a házad!" Ezzel félre lökte a
tulajt, és végig rabolta az egész házat. Mindent feldúlt!
Másnap reggel Jézus jön le a lépcsőn, kérdezi a tulajt: "Mi történt itt?"
A tulaj így válaszolt: "Hát nem is tudod? Itt volt az ördög
éjszaka és végigrabolta a házam. Te nem is hallottad? Itt vagy az életemben,
a legszebb szobát adtam Neked és nem is tudsz róla, hogy itt
járt az ördög?"

"Nézd!" - mondta Jézus - "Az a szoba, amit nekem adtál, teljes épségben van,
oda nem jutott be az ördög."

"Áhá!" - esett le egy gondolat a ház tulajának - "Most már értem! Minden
felső szinten levő szobám Neked adom! Én az alsó szinten fogok lakni! Életem fele a Tiéd, másik fele enyém!
Jól meg leszünk ketten!"

Este újra kopogtatnak. A tulaj ajtót nyit. Az ördög az!
"Mit keresel itt?" - kérdezte a tulaj ijedtében az ördögtől.
"Azért jöttem, hogy kiraboljam a házad!" A tulaj
nekigyürkőzött a verekedésnek, de az ördög félre lökte a tulajt,
és végig rabolta az egész alsó szintet.

Másnap reggel Jézus jön le a lépcsőn, kérdezi a tulajt:
"Mi történt itt?"
A tulaj így válaszolt: "Hát nem is tudod? Itt volt az ördög
éjszaka és végigrabolta a házam. Te nem is hallottad? Itt vagy
az életemben, az egész felső szintet Neked adtam és nem is
tudsz róla,hogy itt járt az ördög?"

"Nézd!" - mondta Jézus - "A felső szintre fel sem jött az
ördög."

"Áhá!" - esett le egy gondolat a ház tulajának - "Most már
értem! Minden szobámat Neked adom az egész házban, csak egy
szobát tartok meg itt a földszinten a sarokban. Ott hadd
csináljam a saját dolgaimat titokban, de ez csak egy pici része

életemnek, alapvetően Tiéd az egész házam!"

Jézus egy igazi gentleman! Örömmel fogadta el a tulaj 9 szobája
feletti uralmat.

Este újra kopogtatnak. A tulajnak már remeg a lába, mégis ajtót
nyit. Az ördög az ismét!
"Mit keresel itt?" - kérdezte a tulaj ijedtében az ördögtől.
"Azért jöttem, hogy kiraboljam a házad!" A tulaj rávágta az
ajtót az ördögre, de az ördög lába már az ajtón belül volt.
Ezzel félre lökte a tulajt, és jól kirabolta azt az
egyetlen szobát, amiben nem Jézus uralkodott. Jól fel is
dúlta.

Másnap reggel Jézus jön le a lépcsőn, kérdezi a tulajt: "Mi
történt itt a sarokban?"
A tulaj így válaszolt: "Én ezt már tényleg nem értem! Hát nem
is tudod? Itt volt az ördög éjszaka és feldúlta az utolsó
szobám is, amit megtartottam magamnak. Te nem is hallottad?
Itt vagy az életemben, az egész házat Neked adtam, csak egyet-

len szobát tartottam meg magamnak! Mégis be tud jönni az
ördög a házamba? Miért nem védtél meg?"

"Nézd!" - mondta Jézus - "9 szobája házadnak teljes épségben van."

"Értem!" - sóhajtott fel a ház tulaja - "Most már értem! Az Összes
szobám Neked adom a házamban, rendelkezz velük, kérlek!"

"Nézd!" - mondta Jézus - "Nagyon bölcsen döntesz, ha nekem
adod az összes szobádat, de meg kell értsd, ettől még Te vagy
a ház tulajdonosa akkor is, ha annak összes szobájával én
rendelkezem. Add át, kérlek, a teljes házad tulajdonjogát!

Ekkor változik meg életed!"

"Rendben van!" - mondta a ház tulaja - "Az egész ház tulajdon-
jogát átadom Neked! Tegyél mindent úgy, ahogy Te látod jónak!
Tiéd az egész házam! Ez most már a Te házad!"

"Köszönöm szépen!" - mondta Jézus - "Köszönöm, hogy a házad
nekem adtad! Gyere, légy a vendégem a házamban! Jól megleszünk
ketten!"

Este újra kopogtatnak. Az embernek remeg a lába, alig vánszorog
az ajtóig, mikor valaki megkopogtatja
vállát. "Miért járkálsz itt éjszaka?" - kérdezi Jézus az embert.
"Kopogtattak az ajtón! Attól tartok, megint az ördög lesz és
nagyon félek! Segíts, kérlek!"
"Én is hallottam a kopogást és jól tudom, ki van az ajtó másik
oldalán." - mondta Jézus - "Ne haragudj, hogy emlékeztetlek, de
biztosan emlékszel, hogy ma nekem adtad a házad! Te magad mondtad,

hogy ez már az én házam. Mivel az én házam, szeretném elkérni a
kulcsokat is és engedd meg, kérlek, hogy én nyissam ki az ajtót az
én házamban!"
Az ember örömmel nyújtotta át a kulcsot és Jézus mögül figyelte,
mi fog történni.
Jézus kinyitotta az ajtót és az ördög volt kívül. Az ördög Jézusra
nézett, aztán a házszámra...utána megint Jézusra, aztán megint a
házszámra. Kissé hátra hőkölt, aztán megint Jézusra nézett, majd
megint a házszámra...ezután térdre ereszkedett távolabb az ajtótól

és azt mondta Jézusnak: "Elnézésed kérem,

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...