Keresés ebben a blogban

2019. november 16., szombat

Agathosz dendron, kalosz karposz poieo

 Bizonyára egy jó görögös éppen azon gondolkodik, hogy kiugrik az ablakon, de nyugi, mindjárt kifejtem.
Dolgozik még bennem az előző bejegyzésben összefoglalt téma.
Szóval : Jézus mondja
Máté 7:17 Ekképpen minden jó fa jó gyümölcsöt terem; a romlott fa pedig rossz gyümölcsöt terem.
A címben ezek a görög szavak vannak sorba téve:
"jó fa jó gyümölcsöt terem".
Jó, hát fonetikusan, ez van! Én így tudom.
Ez a szakasz egyszerű fordításban nagyon ütős. Nézd, szinte magát magyarázza:
15 „Óvakodjatok a hamis prófétáktól, akik juhoknak álcázva közelednek hozzátok, de belül olyanok, mint a ragadozó farkasok! 16 Arról ismerhetitek fel őket, hogy mit tesznek, és annak mi az eredménye. Hiszen a tövises bokor nem teremhet szőlőt, vagy a bogáncskóró fügét. 17 Ugyanígy minden jó fa jó gyümölcsöket terem, a rossz fa pedig rosszakat. 18 A jó fa nem terem rossz gyümölcsöt, és a rossz fa sem hoz jót. 19 Minden fát, amely nem terem jó gyümölcsöt, kivágnak, és tűzre dobnak. 20 Tehát ezeket a hamis prófétákat is a tetteik eredményei alapján ismeritek fel.

Most ezt megpróbálom átültetni a gyakorlati életbe.
Adott ez a hamis próféta. Nincs neki a homlokára írva, hogy ki ő. Lehet egy keresztény. (Tudom Jézus a farizeusokra gondol, de szerintem abszolút átültethető ez az egész a mi életünkre.)
Azt mondja, hogy tettek alapján lehet eldönteni ki igaz és ki hamis. Mégis ott vannak azok a fránya szavak. Pláne, ha magunkat is becsapjuk. Veled nem volt még olyan, hogy olyasmi jött ki a szádon, ami még téged is meglepett? Vagy méginkább: olyat tettél, ami cseppet sem méltó egy keresztényhez? A belsőnkben zajló történetek kihallatszanak- kiütköznek. (A szív teljességéből szól a száj.) Isten nem áll meg egy kis sminkelés után, mondván, hogy elég, ha kívülről jól néz ki, aki az övé. A belsőnket akarja megváltoztatni. Azt akarja, hogy rá hasonlítsunk.
Egyenlőre ennyi.

Ez is hasonló témában íródott

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...