Keresés ebben a blogban

2014. augusztus 31., vasárnap

,,Csak” a Miatyánk

 Többször is felfigyeltem arra, hogy a mindenki által ismert imádság a ,,Miatyánk..." valójában egy mankó, amit ha tételesen és őszintén belegondolva végigmondunk egy belsőséges beszélgetés jön létre Azzal, Akit megszólítottunk.
Máté 6:9-13  Ti azért így imádkozzatok: Mi Atyánk, ki vagy a mennyekben, szenteltessék meg a te neved; Jöjjön el a te országod; legyen meg a te akaratod, mint a mennyben, úgy a földön is. A mi mindennapi kenyerünket add meg nékünk ma. És bocsásd meg a mi vétkeinket, miképpen mi is megbocsátunk azoknak, akik ellenünk vétkeztek;  És ne vígy minket kísértetbe, de szabadíts meg minket a gonosztól. Mert tiéd az ország és a hatalom és a dicsőség mind örökké. Ámen!
Kicsit megrágva, kirészletezve és modernizálva így hangzik:

Az imaMit is jelent ez?
Mi Atyánk, ki vagy a mennyekben, szenteltessék meg a te neved;Mennyei Apukánk!
Legyen szent (elkülönített, nem összevegyített) a neved és aszerint is használjam!
Jöjjön el a te országod; legyen meg a te akaratod, mint a mennyben, úgy a földön is.Legyél Te a valóságos uralkodó! Itt is történjen meg amit elhatároztál úgy mint a mennyben, ahol senki sem szegül Veled szembe! ...Még én se, pedig az nagy szó.
A mi mindennapi kenyerünket add meg nékünk ma.A mai ennivalónkat add meg nekünk! (Köszönöm, hogy ennél mindig bőségesebb ellátást adtál!)
És bocsásd meg a mi vétkeinket,
(Engedd el a tartozásainkat...)
Ne haragudj, hogy
  • türelmetlen voltam másokkal,
  • nem volt kedvem rendet rakni,
  • nem beszélgettem Veled,
  • pletykáltam,
  • rosszat feltételeztem valakiről,
  • idegesít a ...
  • érzéketlen voltam egy barátommal,
  • nem csináltam meg rendesen valamit, amit megígértem,
Pedig mindez igazán nyomaszt engem!
miképpen mi is megbocsátunk azoknak, akik ellenünk vétkeztek;

(...ahogy mi is elengedtük azokat a nekünk tartozóknak)
Én is úgy döntök, hogy nem haragszom
  • férjemre, hogy nem csinálta meg azt, amit ígért,
  • lányaimra, hogy hiába beszélek nekik,
  • régi barátomra, amiért beszólt nekem és annyira ,,leszedte rólam a keresztvizet” a múltkor.
  • valakire, akinek hiába beszélek, nem fogadja meg a tanácsomat, :) (pedigbiztoselőrébbvinnéazéletét- 
énmárcsaktudommer'nálamvanabölcsekköve)
És új esélyt adok mindegyiküknek, mert Te is mindig új esélyt adsz nekem.
És ne vígy minket kísértésbe, de szabadíts meg minket a gonosztól. Ne engedd, hogy olyan megpróbáltatás érjen, amit nem tudok elviselni, és védj meg minket rossz, káros, gonosz, semmirekellő, hitvány dolgoktól!
Mert tiéd az ország és a hatalom és a dicsőség mind örökké. Ámen!Mert Tiéd az uralom, az erő és a tisztelet mindig,
Legyen így!



1 megjegyzés:

  1. KÖSZÖNÖM!!!!! Most nálam ez az aktuális: Én is úgy döntök, hogy nem haragszom
    férjemre, hogy nem csinálta meg azt, amit ígért,....Nem könnyű.

    VálaszTörlés

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...